Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor paars nijlpaard Monnie

Monniemasters-campagne van de bank moet kinderen leren omgaan met geld.
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
© Alfred International
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
© Alfred International

Kinderen hebben volgens de SNS steeds minder besef van de betekenis en waarde van geld. Dit zou alleen maar minder zijn geworden sinds contant geld meer plaats maakt voor digitaal geld. Daarom lanceert SNS de Monniemaster-campagne om kinderen de ins en outs van geld te leren. Alfred ontwikkelde voor SNS de naamgeving, het ontwerp, bijbehorende pos-materialen en de cross-mediale campagne. Het traditionele spaarvarken is ingeruild voor Monnie, een paars nijlpaard dat moet helpen om van een kind een Moneymaster te maken.

related partner content for mobile comes here

Digitaal geld

Monnie moet de kinderen leren sparen, wat de effecten zijn op saldo als geld uitgegeven wordt en hoe echt digitaal geld is. De SNS vertelt daarbij dat het nijlpaard cadeau gegeven wordt bij het openen van een SNS-jeugdbetaalrekening. Volgens de bank kan er ook direct vanaf de telefoon geld naar Monnie ‘geswiped’ worden waarbij het display op de buik van het dier toont hoe het, digitale, geld zich op de rekening opstapelt. Maar wellicht het allerhandigst voor de kinderen zelf: Monnie waarschuwt als het zakgelddag is.

SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard
SNS ruilt traditionele spaarvarken in voor Monnie, een paars nijlpaard Alfred International

Campagne en doelgroep

SNS Bank vertelt verder dat de campagne niet alleen om eigen klanten gaat. ‘Monnie zal ook online kinderen én hun ouders bij de hand nemen. Op Instagram kunnen ouders binnenkort via de Monnie-test achterhalen of hun kind al Monniemaster is. Via Youtube-bumpers krijgen kinderen Monnietricks, handige tips om bijvoorbeeld te sparen of wat bij te verdienen in de vakantie. Ook zijn er rond de SNS-winkels augmented reality Monnie-speurtochten, die kinderen samen met hun ouders kunnen volgen.’ 

De Monnie-commercial

SNS | Monnie

Uitrol campagne

In de loop van het jaar volgen meer initiatieven om van kinderen ‘Monniemasters’ te maken.

De activaties en de zogenoemde Touch-Tell-Sell-campagne, wordt in samenwerking met mediabureau Vizeum uitgerold op tv, radio, social, print, winkel, 1-op-1 communicatie en digitaal. 

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in