Overslaan en naar de inhoud gaan

Mentos blaast je weg met een ‘real life wapen' van exploderende cola

Snoepmerk brengt in marketingactie het explosieve mengsel met cola naar Fortnite en het echte leven via de Mentos Fizzooka.
Mentos Frizzooka IRL
Screenshots uit de Instagram-post van The Hacksmith die de 'real life' launcher ontwikkelde
Mentos Frizzooka IRL
Screenshots uit de Instagram-post van The Hacksmith die de 'real life' launcher ontwikkelde

Het snoepmerk introduceerde vandaag een zogenoemde 'Mentos Fizzooka' op Fortnite, een launcher die bouwwerken met één schot met de grond gelijk maakt.

Nog veel indrukwekkender is de real life-versie van de Mentos Fizzooka. Deze is meer dan een meter lang en kan een cola-geiser afschieten met de kracht van een brandweerslang.

Deze versie is gemaakt de bekende YouTube-makers The Hacksmith. Er zijn nog eens dertig replica Mentos Fizzooka’s geproduceerd door reclamebureau BBH London en productiebedrijf We Make Stuff Happen, die naar influencers wereldwijd zijn gestuurd om ze uit te proberen ‘onder zorgvuldig gecontroleerde omstandigheden’.

De Mentos Fizzooka is het nieuwste en meest absurde hoofdstuk in de rijke internetmeme van Mentos en cola-experimenten. Vanaf 1999 gingen de filmpjes rond van de flessen cola die een fontein spoten door de toevoeging van Mentos-snoepjes. 

De Fortnite-versie van de gigantische rol Mentos die aan een colafles is bevestigd maakt vandaag zijn debuut op het gamingplatform Fortnite Creative

In de komende twee weken zullen Mentos Fizzooka’s worden gedropt in enkele van de populairste Fortnite Creative maps: 'Piece Control 2v2', 'Piece Control 1v1', 'Troll Bed Wars' en 'Sky Wars'.

Mentos, BBH London en gamingspecialisten Metavision hebben nauw samengewerkt voor de Fortnite-versie van de Mentos Fizzooka. Deze biedt gamers een uitbreiding van hun gebruikelijke arsenaal die zowel leuk als tactisch effectief is.

Credits:
Campaign title: Mentos Fizzooka
Advertising agency: BBH London
CCO: Alex Grieve
Executive creative director: Felipe Guimaraes
Creative directors: Stu Royall & Phil Holbrook
Copywriter: Lawrence Bushell
Art director: Luke Till
Designer: Liam Thomas
Planner/s: Laura Casado Cisa / Molly Chen
Business Lead: Patrick Farrall
Senior Account Director: Laura Huber
Account manager: Sheryce Brown
Account executive: Matilda Hindler-Lowe
Agency producer: Tash Allen
Media agency: Wavemaker Global
Production
Digital with build/animation with Fortnite Creative: Metavision & Beyond Creative
Influencer outreach: Metavision
Product development of physical FIzzooka: We Make Stuff Happen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in