
Hema en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki 2024 gewonnen. Kika en Joe Public sleepten de eerste Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht. De zilveren en bronzen Loeki gingen naar respectievelijk Albert Heijn (bureau: TBWA) en KPN (Dentsu Creative).
Hema
Hema en Hotel L'Amour wisten voor het tweede jaar op rij samen de Gouden Loeki te winnen, met wederom een kerstcommercial met de knuffels Takkie en Siepie in de hoofdrol. De winnende commercial van dit jaar draait om een flashback van een oudere heer. 'Geluk zit in kleine dingen' volgens Hema, en dat wordt duidelijk wanneer de heer als een kind zo blij is na het weerzien van zijn favoriete knuffels - juist, Takkie en Siepie.
De winnaars ontvingen de publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens de feestelijke uitreiking in de Stadsschouwburg Amsterdam (ITA), dat tevens in het teken staan van het dertigjarig bestaan van de prijs. De presentatie lag in handen van Chris Zegers. Actrices Marlijn Weerdenburg en Elise Schaap en reclameman Aad Kuijper verzorgden het gastoptreden.
Het Nederlandse publiek kon tot 17 maart stemmen op zijn favoriete commercials. In totaal hebben 122.039 mensen hun online stem uitgebracht. Dat is een recordaantal, zo laat de organisatie weten.
Vacatures
Teammanager Communicatie
Waterschap ZuiderzeelandDirecteur / Bestuurder
City Marketing Heerlen via Colourful PeopleCommunicatiemedewerker
de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB)Goede doelen Loeki
De eerste Gouden Loeki voor goede doelen is gewonnen door Kika en bureau Joe Public. In de commercial 'Moeder' is een vrouw met zwangere buik te zien, die in de spiegel terugkijkt op haar jongere, zieke zelf. Kika vraagt met de commercial aandacht voor kinderen met kanker.
Brons en zilver
De zilveren Loeki werd verzilverd door Albert Heijn en TBWA\Neboko met de kerstcommercial 'Whamster'. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker 'Last Christmas' van Wham, waarin ook zanger Andrew Ridgeley een bescheiden rol heeft.
De bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative met 'Stukje van mij', waarin Meau zingt over de gevolgen van online shaming en er zodoende aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet.
Bekijk alle winnaars hieronder.
Top-10
1. Hema & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
2. Albert Heijn & TBWA\Neboko met 'Whamster'
3. KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
4. Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst!'
5. Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè'
6. De Leescoalitie & Alfred International met 'Wie leest heeft een goed verhaal'
7. Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
8. Staatsloterij & TBWA\Neboko met 'Geef elkaar een beetje geluk'
9. Artsen slaan alarm & We Agency met 'Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen'
10. Dela & TBWA\Neboko en We Agency met 'Oneindig aandacht'
Top-5 goede doelen
1. KiKa & Joe Public met 'Moeder'
2. Metakids met 'Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft'
3. Alzheimer Nederland & Tin Can met 'Wat alz... het jouw man is?
4. Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren'
5. Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'
Alle commercials zijn hier te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid