Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema en Kika grote winnaars bij Gouden Loeki

Er is dit jaar een recordaantal stemmen uitgebracht. Hema en Hotel L'Amour winnen voor het tweede jaar op rij de Gouden Loeki.
hema
Het team van Hema en Hotel L'Amour neemt de prijs in ontvangst.
hema
Het team van Hema en Hotel L'Amour neemt de prijs in ontvangst.

Hema en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki 2024 gewonnen. Kika en Joe Public sleepten de eerste Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht. De zilveren en bronzen Loeki gingen naar respectievelijk Albert Heijn (bureau: TBWA) en KPN (Dentsu Creative).

related partner content for mobile comes here

Hema

Hema en Hotel L'Amour wisten voor het tweede jaar op rij samen de Gouden Loeki te winnen, met wederom een kerstcommercial met de knuffels Takkie en Siepie in de hoofdrol. De winnende commercial van dit jaar draait om een flashback van een oudere heer. 'Geluk zit in kleine dingen' volgens Hema, en dat wordt duidelijk wanneer de heer als een kind zo blij is na het weerzien van zijn favoriete knuffels - juist, Takkie en Siepie.

De winnaars ontvingen de publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens de feestelijke uitreiking in de Stadsschouwburg Amsterdam (ITA), dat tevens in het teken staan van het dertigjarig bestaan van de prijs. De presentatie lag in handen van Chris Zegers. Actrices Marlijn Weerdenburg en Elise Schaap en reclameman Aad Kuijper verzorgden het gastoptreden.

Het Nederlandse publiek kon tot 17 maart stemmen op zijn favoriete commercials. In totaal hebben 122.039 mensen hun online stem uitgebracht. Dat is een recordaantal, zo laat de organisatie weten.

Goede doelen Loeki

De eerste Gouden Loeki voor goede doelen is gewonnen door Kika en bureau Joe Public. In de commercial 'Moeder' is een vrouw met zwangere buik te zien, die in de spiegel terugkijkt op haar jongere, zieke zelf. Kika vraagt met de commercial aandacht voor kinderen met kanker.

Brons en zilver

De zilveren Loeki werd verzilverd door Albert Heijn en TBWA\Neboko met de kerstcommercial 'Whamster'. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker 'Last Christmas' van Wham, waarin ook zanger Andrew Ridgeley een bescheiden rol heeft.

De bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative met 'Stukje van mij', waarin Meau zingt over de gevolgen van online shaming en er zodoende aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet. 

Bekijk alle winnaars hieronder.

Top-10

1. Hema & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
2. Albert Heijn & TBWA\Neboko met 'Whamster'
3. KPN & Dentsu Creative Amsterdam met 'Stukje van mij'
4. Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst!'
5. Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè'
6. De Leescoalitie & Alfred International met 'Wie leest heeft een goed verhaal'
7. Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
8. Staatsloterij & TBWA\Neboko met 'Geef elkaar een beetje geluk'
9. Artsen slaan alarm & We Agency met 'Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen'
10. Dela & TBWA\Neboko en We Agency met 'Oneindig aandacht'

Top-5 goede doelen

1. KiKa & Joe Public met 'Moeder'
2. Metakids met 'Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft'
3. Alzheimer Nederland & Tin Can met 'Wat alz... het jouw man is?
4. Nationaal Huidfonds & Noise met 'Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren'
5. Stichting ALS Nederland & Joe Public met 'Juliette'

Alle commercials zijn hier te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in