Overslaan en naar de inhoud gaan

Als alternatief voor de boodschappenauto: Gazelle lanceert longtail e-bike voor jonge gezinnen

De bijbehorende campagne ‘Achterop kan alles’, ontwikkeld door Gardeners, laat zien hoe de nieuwe fiets inspeelt op het gezinsleven.
gazelle
gazelle

Gardeners bracht dat uitgangspunt tot leven in de campagne ‘Achterop kan alles’, die vanaf maart zichtbaar is in abri’s, online en bij Gazelle-dealers in Nederland, België en Duitsland. De campagne zoomt in op het plezier en de spontaniteit van kinderen die samen achterop zitten.

Eerste campagne uit nieuwe merkstrategie

De Cabby-campagne is de eerste concrete uiting van Gazelle’s nieuwe merkessentie ‘Love to move life’. Die werd door Gardeners ontwikkeld vanuit het communicatieconcept ‘Understand what matters most’. Daarmee wil Gazelle laten zien dat het merk verder kijkt dan alleen het product en begrijpt wat belangrijk is voor hun gebruikers – in elke fase van het leven.

Aletta Kok, directeur Marketing & Innovatie bij Gazelle: ‘Gazelle staat voor comfort, slimme innovaties en designs met allure. Fietsen zonder gedoe, die lang meegaan. De Cabby is daar een uitstekend voorbeeld van: flexibel, stijlvol en gemaakt voor het echte leven van drukke gezinnen. Samen met Gardeners hebben we onze merkbelofte vertaald naar een herkenbare, warme campagne.’

Gardeners als creatieve partner

Gardeners is sinds 2024 strategisch en creatief partner van Gazelle. Het bureau kwam als winnaar uit een uitgebreide pitchronde in de zomer van dat jaar. Eerder ontwikkelde het Deense bureau e-Types een nieuwe merkidentiteit en beeldtaal voor Gazelle. Gardeners kreeg de opdracht om dit tot leven te brengen in communicatie die dertigers en veertigers opnieuw in contact brengt met het merk – met een gevoel van ‘cool contemporary comfort’.

Met ‘Achterop kan alles’ laat Gazelle zien dat functionaliteit, design én fietsplezier perfect samenkomen in hun nieuwste model.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in