Overslaan en naar de inhoud gaan

Gulpener kiest voor Gardeners, eerste werk in 2024 zichtbaar

Het bureau wordt verantwoordelijk voor onder meer de positionering van het biermerk. Hier ging geen pitch aan vooraf.
gulpener gardeners
Gardeners aan de slag voor Gulpener
gulpener gardeners
Gardeners aan de slag voor Gulpener

Creatief communicatiebureau Gardeners voegt het Limburgse biermerk Gulpener toe aan zijn portfolio. Het Amsterdamse bureau is aan de slag met een nieuwe positionering, merkstrategie en communicatiecampagne voor het bedrijf, die volgend jaar het levenslicht moeten zien. Hoe de campagne er precies uit komt te zien en waar-ie wordt uitgerold, is nog niet bekend. De mediastrategie van Gulpener ligt in handen van Mediaplus. 

related partner content for mobile comes here

Aan de keuze voor Gardeners ging geen pitch vooraf, het bureau is direct door het biermerk benaderd, meldt Gulpener desgevraagd. Het biermerk ziet veel 'meerwaarde' om vanuit 'gelijkgestemdheid' een samenwerking met Gardeners aan te gaan. Gulpener, dat zich profileert als het meest duurzame biermerk van Nederland, lijkt goed te passen bij Gardeners, dat 'where good things grow' als pay-off heeft.

Het familiebedrijf Gulpener (sinds 1825) zegt dat het voor het eerst met een vaste partner voor 'creatie en strategieontwikkeling' samenwerkt, wel werkte het eerder 'op projectbasis’ met verschillende partijen. In het verleden was dit in ieder geval Matters Most (voorheen Brand Republic), het lijkt erop dat dit bureau niet meer voor Gulpener actief is. 

Gulpener heeft als benoemd duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Het brouwt naar eigen zeggen als enige brouwerij in Nederland met hop en granen uit de eigen regio. Daarnaast is het merk druk doende om fossielvrij te brouwen en heeft het 'het meest duurzame brouwhuis' van Europa.

Maira Evers, managing director Gardeners: 'Duurzaamheid wordt door Gulpener echt gezien als onderdeel van het leven. Ik was onder de indruk toen we werden rondgeleid in de brouwerij, de lokale hopvelden en het Brouwlokaal en de Biergarten in Gulpen.'

In een interview met Adformatie in 2020 gaf ceo Jan-Paul Rutten te kennen dat 'de meeste mensen wel weten dat Gulpener een biermerk is, maar veel verder dan dat komen ze niet'. Aan Gardeners de schone taak daar verandering in te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in