Kinderen doen emotionele oproep aan volwassenen in campagne WWF
Hoe zet je een volwassene aan om in actie te komen voor de natuur? Via hun kinderen. Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft dit uitgangspunt ter hand genomen in haar nieuwe campagne ‘Be One With Nature’.
Daarin geeft ze jongeren die zich zorgen maken over de toekomst van de natuur het podium. 'Lieve volwassenen', begint de film, waarna een emotionele oproep volgt aan volwassenen op om niet langer toe te kijken, maar ook in actie te komen. Naast een korte film, is er een online platform met inspiratie en tips wat mensen zelf kunnen doen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaWefilm nam de strategie, concept en productie van de korte film op zich. Deze is de komende periode te zien in bioscopen, op televisie en online.
Lieve volwassenen...
In de volledige film van drie minuten, geregisseerd door Juliette Stevens, geven de vier hoofdrolspelers, Pieter (17), Lilly (11), Niels (11) en Maxime (18), op verschillende locaties in Nederland gezamenlijk één indrukwekkende speech.
Ze schreven de oproep aan alle volwassenen zelf. Uit hun speech: ‘Lieve volwassenen. Wij maken ons zorgen, heel veel zorgen. Over hoe de aarde eruit ziet als we net zo oud zijn als jullie. (...) We hebben één vraag, maak je naast de zorgen van vandaag ook zorgen om die van morgen. We kunnen niet langer meer wachten, daar is het te laat voor.’
Nieuwe rol WWF
De campagne is de concrete vertaling van de nieuwe huisstijl, merkstrategie en bijpassende slogan die WWF eind vorig jaar introduceerde. De pay-off Be one with nature is de opvolger van ‘Geef de aarde door’ die de organisatie sinds 2008 gebruikt.
‘We bewegen van een traditionele charitas organisatie naar een organisatie die mensen inspireert, betrekt en verbindt om zelf het verschil te maken’, zegt Wendy Wingelaar, CMO bij WWF Nederland. 'Een open organisatie die actief de samenwerking opzoekt en zo veel mogelijk mensen wil betrekken bij het bereiken van ons gezamenlijke doel: Be one with nature’.
Voor de doorvertaling van Be One With Nature naar een campagne werd Wefilm betrokken. ’De bevlogenheid van de jongeren waarmee we werkten was enorm inspirerend de afgelopen maanden', vertelt Roel Welling, creatief directeur bij Wefilm. De campagne gaat volgens hem niet alleen over communicatie, ‘maar wil echt iets in beweging zetten en met goede voorbeelden inspireren tot gedragsverandering’.
Credits:
Opdrachtgever: Wereld Natuur Fonds
Verantwoordelijk klant: Wendy Wingelaar, Rogier Brouwer, Annemiek Heuvelmans-Driessen
Concept: Wefilm Concepts
Strategie: Ruben Cusell, Corinne Genestay
Creatie: Roel Welling, Wouter Keijzer, Beer ten Kate
Account director: Bas Welling
Productie: Wefilm
Regie: Juliette Stevens
D.O.P.: Hayo van Gemert
Producers: Annemieke Boschma, Rogier Sol, Wouter Flipse
Montage: Amber Hooijmans
Grading: Captcha!
Geluid en muziek: Hylke Praagman
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBelachelijke reclame. Vinger wijzen naar huidige ouderen. Plastic kan uitgebannen worden ja maar het ligt aan de olie industrie die hun olie kwijt moesten. Wat gebeurt er met de uitvinding om plastic uit de oceanen te vissen? Laat daar eens wat van zien. Ik koop geen pods en pads in dikke plastic verpakking maar gewoon losse poeder in karton. Ook beter voor de wasmachine. Ik gooi het niet in de oceanen zoek en beboet diegene die dat doen. Ik heb nog nooit een wegwerpluier gekocht ga het alternatief promoten.
Klopt, afbreekbare plastiek is er,veel producten kunnen op basis van bio vervaardigt worden, maar wat je zegt, het draait om olie, Politiek boeit het niet, olie=veel geld, Bio levert te weinig op, net als alternatief geneesmiddelen.
laat daar maar eens wat van zien??? En je zoekt en beboet diegene die dat doen??? Wie ben jij om te wijzen met je vinger naar een ander? Omdat jij denkt dat je zinnig bent? Sorry, hoor maar alleen plastic is het probleem niet, het gaat iets verder en dieper dan dat. Maar om je vraag te beantwoorden:
https://www.fastcompany.com/40419899/boy-genius-boyan-slats-giant-ocean-cleanup-machine-is-real?fbclid=IwAR1vFJbsDezxcvPk_aCvFJcU1GMf_7-dUDkbj0h7QKVAU_hVrFM1EPoxTbw
Indoctrinatie van kinderen dat de schuld bij de consument ligt en natuurlijk moet er stuk bewustwording zijn en meer komen. Maar de grootste schuld ligt bij het verdienmodel wat overal van gemaakt wordt. Ik koop geen plastic flessen maar glas. Continue recllame van wat we zogenaamd nodig hebben zoals wasverzachter in dikke plastic verpakking terwijl we prima water hebben hier. Deze reclame is aandacht afleiden van de werkelijke misdadigers.
Precies, je zegt het zoals het wel is
Ik vind het een mega irritante reclame ongeacht de boodschap. Heb em ook genomineerd voor de Lode Leeuw.
Discovery Investigation zend em de heledag uit. Je zou bijna uit protest een olietanker laten afzinken!!!
Wat mij stoort is dat ik als volwassene de les gelezen wordt terwijl ik mij als kind, jongere en nu als volwassene mij altijd erg ingezet heb voor natuur en milieu. En "zij" gaan het nu wel even oplossen. Irritante snotneuzen...
Irritante reclame,ze hebben de nerds uit de schoolklassen gehaald,ze lezen de volwassen de les terwijl kinderen er ook een bende van maken
Echt om te kotsen. Kinderen van die leeftijd rijden hier door de straat en flikkeren hun blikje zo op straat als het leeg is. En hoe ziet de aula eruit na de pauze? Vol met zooi, dat dan opgeruimd moet worden. Als ik, vrijwel altijd lopend, boodschappen doe liggen op een paar honderd meter tientallen flesjes, blikjes en verpakkingen. En dat zeker niet van volwassenen. Begin bij jezelf. Ik ben er al tientallen jaren mee bezig. Succes.
Zeer vervelende reclame die me inmiddels de strot uitkomt. Elk reclameblok op id wordt dit uitgezonden! En dit al wekenlang! Kan het aub wat minder!!!!
Zeer irritante reclame. Heb na 30 jaar mijn lidmaatschapvaan WNF opgezegd.
Ook op Hystory Channel met daarna een aankondiging voor het programma The Butcher. Zouden wwf en de deugkindertjes dat weten?
Deze reclame komt te vaak op tv en begint averechts op mij te werken. Ook die oudste jongen heeft een irritante mond om te zien.
Meest irritante wijsneuzerige k.treclame vd afgelopen 25 jaar. Krijg zin om plastic in zee te dumpen als ik deze weer voorbij heb zien komen
Vreselijke rot reclame
Minder kinderen op de wereld zetten. Dan lost het probleem, dat van de menselijke vervuiling van de planeet, uiteindelijk vanzelf op. Ik zie die kinderen ook niet direct met 2e hands in deze reclame terug. En die zogenaamde klimaat stakers, die zijn zeker allemaal lopend of op de fiets naar deze demonstraties gegaan... Zonder hun haarproducten enzovoort op te smeren... Verbeter het milieu.. En plant je niet langer voort als een of andere parasiet!
Ik heb het filmpje vandaag voor het eerst gezien. Ik vind het een prachtig filmpje met een mooie en ware boodschap. De oproep om je niet alleen om vandaag, maar ook om de toekomst zorgen te maken is terecht. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen, niet alleen van oliemaatschappijen en regeringen. Er wordt geproduceerd wat verkocht wordt, en wij zijn degenen die kopen. Dus wij kunnen daarmee invloed uitoefenen.
Ik was verbaasd dat dit filmpje zoveel negatieve reacties oproept.
vreselijk irritant tenenkrommend, de kijker wordt al geconfronteerd met kinderen die klagen over het milieu. Totaal gebrek aan creativiteit van de makers.
Stop toch met deze reclame met die huichelachtige kinderen. Is er werkelijk geen een afgelopen zomer met het vliegtuig op vakantie geweest? Rijdt geen van deze kinderen op een scooter? Stappen ze nooit bij pap of mam in de auto? Eten ze geen vlees? Kan ik me dus niet voorstellen! Stoppen dus met deze irritante sterspot.
Wat een stel irritante neuzen! Deze reclame gaat altijd hand in hand met Orange Babies en Ronald McDonald huis, Discovery begint een"bedelzender"te worden, 5 minuten uitzending, 15 minuten bedelen, zappen tussen NatGeo en andere zenders heeft geen zin. Ik betaal niets meer aan deze organisaties!
Onderhand door de veeele herhalingen de meest irritante anti reclame van de tv, zou bijna averechts werken!
Domme kinderen worden door linkse populisten misbruikt voor reclame voor WWF. Alles wat deze kinderen aan hebben komt uit Azië, waar ze alles in de rivieren en zee smijten. Geen plastic zakje komt uit Nederland, maar hier kan Links weer nieuwe belastingen invoeren. Daar gaat het om. Geld, geld, geld, om windmolens en elektrische Auto`s te subsidiëren die niet werken, of koopt U een gebruikte elektrische Auto als een accu 8 tot 10 duizend Euro kost. Pure oplichterij. Stop links. WWF en links verpesten het milieu en gaan ons heel veel geld kosten. Stop de leugens en bedrog.
Hallo volwassenen, ook wij gooien nog steeds onze afval, van winkel tot en met snackbar, als we weer richting school lopen zo op de grond.
Wij willen best de wereld verbeteren maar kijken niet in de spiegel.
Het is immers veel gemakkelijker om jullie de schuld te geven........
Geacht wnf, bij de volgende collecte, loop a.u.b. onze deur voorbij.
Meest irritante reklame , word op Discovery , National Geografic , ID , 3 tot 4 maal per uur uitgezonden . Is dus 3-4 maal 3 minuten ! Werkt , en velen steunen me daarin , totaal averechts . Ga eens kijken waar er zich veel jeugd samenschoolt , of na een festival , orienteert U zich dan eens , en overtuigd U zich eens wie overal de meeste rotzooi achterlaten , de jeugd of de ouderen ! Willen ze niet graag met ouders naar vakantie bestemming vliegen of met de auto ? En dan door middel van dit filmpje , de ouderen op hun puntjes wijzen ! Ze zijn helemaal door de ratten besnuffeld . Zelfs stemmers op Gl eN D66 lopen weg , en hebben er genoeg van , zgn klimaathelpers !
Nog steeds die bloedirritante reclame op tv met die huichelachtige kinderen! Stop daar toch mee!
Tenenkrommende reclame, dat kleine net iets te bijdehante meisje brrrrr echt vreselijk.
Dit Is voor mij een reden om geen lid te zijn van WNF; indoctrinatie.
Beste redactie ,dat filmpje met kinderen begint ons en meerdere mensen te storen , kinderen die een tekst voor lezen . Laat ze kind blijven !! Wij ouderen de politiek die is verantwoordelijk, wij worden allen door de politiek en bedrijfsleven verkeert voorgelicht . Laat deze kinderen eens een rondleiding doen in onze bossen , dan kunnen ze zien hoe de bossen worden kaal gekapt met grote machines , deze bomen gaan naar bedrijven , en maken er kleine stukjes van , voor de bio industrie , die verbranden deze mooie en gezonde bomen om woonwijken mee te verwarmen , dus CO2 uitstoot krijgen wij hier voor terug , zoals u wel zult weten geven deze bomen zuurstof af en nemen CO2 weer op. Er worden monumenten van bomen beuken eiken enz gekapt voor dit project , er worden meer bio centrales gebouwd. Straks minder zuurstof en veel CO2. Ik kan en wil u wel foto’s sturen en ook een filmpje over deze verwoesting vd natuur .B de Haas .teln 0623210467 . Sterkte en vriendelijke groet Fam . B de Haas.
Walgelijke reclame. Zijn geen woorden voor.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.