Overslaan en naar de inhoud gaan

Kalvijn verorbert ook voor Rabobank paprika's

De YouTuber heeft een grote voorliefde voor de rode paprika, die intussen zijn handelsmerk is geworden. Rabobank speelt daar handig op in.
Kalvijn
Kalvijn

Kinderen via YouTube inspireren om gezonder en bewuster te eten. Rabobank gaat een poging wagen. Op het YouTube-kanaal ‘Opscheppers’ geven influencers, waaronder Kalvijn, meer uitleg over groente en fruit.

Rond 2050 bestaat de wereldbevolking naar verwachting uit 10 miljard mensen. Om al deze mensen van voedsel te voorzien moet de productie omhoog, maar de ecologische impact daarvan moet juist  verminderen. Rabobank wil jonge kinderen daarvan bewust maken en lanceert daarom met Cinemates (het mediabedrijf van YouTuber Kalvijn) het kanaal ‘Opscheppers’ voor kinderen van 8 tot 13 jaar. 

related partner content for mobile comes here

Meer dan koek en cola

'Met Opscheppers wil ik duidelijk maken dat er meer is dan koek, snoep en cola’, vertelt Kelvin Boerma, alias Kalvijn. Ook gaat hij in de video's uitleggen waar voedsel vandaan komt en hoeveel tijd ervoor nodig is om het te laten groeien. ‘Je gaat er dan automatisch anders mee om.'

Kalvijn eet in zijn vlogs regelmatig rode paprika’s. ‘Dat is mijn handelsmerk. Ik krijg nog steeds berichten van ouders die vertellen dat hun kind nooit paprika at, en nu wel.’ Ook in zijn video's voor de Rabobank speelt de groente een rol.

Niet alleen Kalvijn, ook theatertalenten Bibi en Charlotte doen mee met de campagne (winnaressen van Kunstbende 2017 in de categorie Theater). Zij gaan net als Kalvijn ook meer uitleg over groenten en fruit geven. 

In totaal ontwikkelt Rabobank vier formats. Het format dat het best werkt, gaat de bank in 2020 gebruiken voor nieuwe afleveringen. 

Op 22 september verschijnt de eerste aflevering op dit kanaal.

Rabobank
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in