Overslaan en naar de inhoud gaan

Rollators, kunstgebitten en schietgeluiden: Lenovo opent bejaardentehuis voor gamende senioren

'Gl hf!', klinkt het in Lenovo's bejaardentehuis (wat 'Good luck, have fun' in gamersjargon betekent). Welkom in het rusthuis voor gamers.
Lenovo
Lenovo

Gamen een hobby voor jongeren? Echt niet. Het professionele gameteam uit Zweden, Silver Snipers, bestaat uit gamers tussen 64 en 76 jaar. Gehuld in zwarte bomberjacks met daarop afgebeeld een doodshoofd reist de bende vitale ouderen de wereld over. Het team is een initiatief van techbedrijf Lenovo en het merk opent voor hen ook meteen een bejaardentehuis met kunstgebitten, rollators en….. schietspellen.

related partner content for mobile comes here

Niet thuiszitten maar gamen

De Zweedse tak van computerbouwer Lenovo zag vorig jaar dat er maar weinig eSportteams met ouderen waren. Dat moet anders, dacht het merk, en schreef een vacature uit om bejaarden te recruiten voor een Counter Strike-competitie in Zweden. 

Lenovo helpt de oudjes op weg door ze te sponsoren met computers en betaalt hun reiskosten. Op deze manier wilt het merk zijn hardware promoten en laten zien dat gamen een leuke vrijetijdsbesteding is, ook voor ouderen.

De schietende senioren wonnen helaas de competitie, maar aan hun motivatie lag het zeker niet. Ze zijn nog steeds volop aan het gamen en er is een 'jonkie' (in vergelijking met de rest) bijgekomen: de 59-jarige Per-Arne Idenfors.

Het nieuwe team met vijf leden
Het nieuwe team met vijf leden

24/7 pizza

Het merk heeft speciaal voor de grijsaards ook een rusthuis gebouwd, de ‘House of Graymers’ – woordspeling met grey en gamers. Daar vinden gamende oudjes alles wat hun hartje begeert: de beste glasvezelverbinding, de nieuwste spelcomputers en all you can eat pizza.

In de onderstaande video krijg je à la MTV Cribs een rondleiding.

Op deze website kunnen gamers alvast een plekje voor het tehuis reserveren. (Voor de mensen die hier wel oren naar hebben, slecht nieuws: helaas is het een fictief project.)

Credits

Jonna Peltonen, Business director

Anna Mattsson, Social media manager

Oskar Ferm, AD

Joakim Estemar, Copywriter

Markus Bjurman, CD

Lisa Thunander, Graphic designer

Linda Engström, Graphic designer

Petter Nerman, Writer

 Konrad Patocs, Producer

Martin Åkerhage, Director

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jens

"De schietende senioren wonnen helaas de competitie, maar aan hun motivatie lag het zeker niet"
Savage.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in