Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl en Bol.com spinnen groene garen bij overheidscampagne

De marketeer kan zijn hart ophalen aan een groene overheidscampagne; Bol.com verkoopt plasticflesjes en Lidl promoot groene producten.

Iedereen kan iets doen tijdens de klimaattransitie. Dat is de boodschap van de overheidscampagne, waarin burgers en bedrijven worden gestimuleerd om groene keuzes te maken. De campagne is een gezamenlijk initiatief van vier ministeries. 

related partner content for mobile comes here

Jim verspilt minder voedsel, Saïd isoleert zijn zolder en familie Peters bouwt een duurzaam huis. In de campagnevideo (te zien hierboven) komen allerlei mogelijkheden voorbij over hoe je duurzamer kunt leven. Op de bijbehorende website kunnen mensen een test maken en krijgen persoonlijke bespaartips. Ook staat per onderwerp – zoals dakisolatie, vloerisolatie en tochtbestrijding – persoonlijke verhalen op de site. Sophie en Jeroen vervangen bijvoorbeeld hun gloei- en halogeenlampen door ledlampen. 

Naast de duurzame consument kan ook de marketeer zijn hart ophalen aan de overheidscampagne. Diverse bedrijven en maatschappelijke organisaties doen mee, waaronder Bol.com en Lidl. Voor deze merken lijkt de campagne een uitstekende gelegenheid om duurzame producten te promoten. Lidl wil de harten van milieubewuste consumenten winnen met de tekst: ‘Door boodschappen te doen bij Lidl doet u heel gemakkelijk ook wat. Zo bieden we een breed assortiment met producten voorzien van keurmerken die extra milieu eisen stellen.'

Bol.com pikt ook een graantje mee door mensen te verwijzen naar een webpagina waar diverse waterflessen, bamboe rietjes en herbruikbare boterhamzakjes te bestellen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in