Overslaan en naar de inhoud gaan

John Lewis en Waitrose slaan handen ineen voor kerstcampagne

Warenhuis John Lewis en supermarktketen Waitrose lanceren samen een kerstcampagne met een overenthousiast draakje in de hoofdrol.
Edgar
Edgar

Het commerciele kerstseizoen in Engeland is vannacht officieel geopend met de social media-lancering van de kerstcampagne van John Lewis. Jaarlijks wordt reikhalzend uitgekeken naar de campagne van de Britse warenhuisketen. Dit jaar is voor de productie opgetrokken samen met supermarktketen Waitrose, onderdeel van dezelfde groep. adam&eveDDB is het reclamebureau van beide bedrijven. 

related partner content for mobile comes here

In een hartverwarmende minifilm over de magie van vriendschap spelen het overenthousiaste draakje Edgar en beste vriendin Ava de hoofdrol. Het draakje verpest voortdurend ongewild leuke winterse taferelen en kersttradities en Ava gaat op zoek naar het ultieme cadeau om hem ervan te overtuigen dat hij toch welkom is. De commercial wordt begeleid door het nummer Can’t Fight This Feeling Anymore, opnieuw opgenomen door de bekende band Bastille. 

De campagne werd gelanceerd via social media en is aankomende zaterdag te zien tijdens het veelbekeken X Factor. In de verdere activaties die behalve food ook speelgoed en gadgets zullen aanjagen, speelt Edgar de hoofdrol. Zo wordt voor het eerst door John Lewis en Waitrose een Snap-lens gelanceerd en kunnen mensen in de winkel op de foto met het draakje. Ook is er speciale Edgar-merchandise beschikbaar. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
D. Martijn Oostra

Het warenhuis en de supermarkt horen al sinds 1937 bij elkaar.

Frederik Vermeulen

De prachtige animatie, muziek en het budget redden het zwakke verhaal. De draak steekt één keer de Christmas Pudding in de fik en is opeens een held? Deze staat zeker niet in mijn top 5.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in