Overslaan en naar de inhoud gaan

Met Instagram Stories jong talent werven. Ogilvy Social.Lab doet het

Studenten kunnen solliciteren door op Instagram creatieve vraagstukken op te lossen voor de ‘Insta Intern’ campagne.
Insta Intern
© Ogilvy Social.Lab
Insta Intern
© Ogilvy Social.Lab

Dat Instagram Stories een mooie tool kan zijn voor het scouten van talent, bewijst Ogilvy Social.Lab. Vandaag lanceert Amsterdamse reclamebureau de ‘Insta Intern’ campagne, waarbij studenten via Instagram kunnen solliciteren voor een stage. 

related partner content for mobile comes here

De campagne biedt studenten de kans zichzelf in de kijker te spelen bij het creatieve bureau. Deelnemen op het Instagramkanaal van Ogilvy Social.Lab is voldoende voor een stageplek, mits de deelnemer snappy en creative genoeg is.

Het adagium van de campagne, ‘Social at heart’ is volgens Executive Creative Director Tolga Büyükdoganay niet het resultaat van een toevallige keuze: ‘We zijn social at heart. We hebben een unieke kans gecreëerd voor jong talent over heel de wereld om gemakkelijk met ons in contact kan komen.'

Swipen voor een stage

Ogilvy Social.Lab daagt potentiële stagiaires uit met creatieve vraagstukken in Stories, zoals het schrijven van pakkende copy, kiezen van een passende kleur bij een kleurenpalet of het herkennen van fonts. Insta Intern biedt de student in kwestie inzicht in de tone of voice van het bureau. 

De campagne trapt af met een copywriting internship: jong talent maakt kans door een rake tagline bij een campagnebeeld te verzinnen. Insta Intern is vanaf nu live en te volgen via @ogilvy.sociallab.amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in