Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi viert 50-jarig jubileum met verliefd echtpaar in nieuwe campagne

'Marina en Dirk zijn al vijftig jaar gelukkig samen. Met hun kleine gewoontes, waaronder het dagelijkse bezoek aan Aldi.'
aldi campagne
Selfie-time voor Marina en Dirk
aldi campagne
Selfie-time voor Marina en Dirk

Met de overwegend goed ontvangen kerstcommercial van nog geen maand oud, lanceert Aldi alweer een nieuwe tv-commercial. Ditmaal geen 'kersttradities' in de hoofdrol, maar een lieflijk ouder echtpaar dat al vijftig jaar gelukkig samen is.

related partner content for mobile comes here

Niet geheel toevallig bestaat Aldi in 2023 óók vijftig jaar en dat moet gevierd worden in de commercial, waarin het 'Net zo'-construct overeind blijft. De commercial is wederom ontwikkeld door bureau Indie Amsterdam.

Nog steeds verliefd

Het echtpaar luistert naar de namen Marina en Dirk en zijn geen acteurs, maar een echt koppel en nog steeds verliefd, benadrukt Lode Schaeffer, creative director van Indie. 'Met hun kleine gewoontes, waaronder het dagelijkse bezoek aan de Aldi. Ze gunnen elkaar 'het beste van het beste' en bij Aldi is dat al vijftig jaar goedkoper.'

In tegenstelling tot veel andere supers (Albert Heijn, Jumbo, Lidl) voert Aldi veelal verschillende characters op in zijn tv-commercial, nu ook met het oudere echtpaar. Waarom eigenlijk? Schaeffer: 'Aldi er is voor alle soorten mensen en daarom zie je verschillende mensen in onze commercials. De muziek en het Net zo-verhaal vormen de rode draad.'

De tv-commercial is sinds dinsdag in de Nederlandse reclameblokken te zien. Ook wordt 'ie online uitgerold.

Credits:
Advertising agency: Indie Amsterdam
Production company: Indie Amsterdam
Director: Anne de Clercq
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Nikki Gorissen
Post-production: The Compound & Berend van Eerde
Grading: De Grot
Sound Design: Levalo
Music: Amp Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jack van den Burger

Heel knap hoe het bureau voor Aldi iedere keer weer de juiste toon weet te vinden en doelgroep (opr)echt neerzet. hulde!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in