Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP lijft adviesbureau in e-commerce Newcraft in

Onderneming sluit aan bij het Wunderman Thompson-netwerk van WPP.
Martijn Haanappel
Martijn Haanappel
© Foto: Newcraft
Martijn Haanappel
Martijn Haanappel
© Foto: Newcraft

WPP heeft het e-commerce-adviesbureau Newcraft overgenomen. Dit bedrijf, dat 155 werknemers telt, sluit aan bij het wereldwijde netwerk van Wunderman Thompson, maar blijft onder eigen naam opereren. Ook het volledige leadershipteam blijft aan. Over eventuele earn-out-afspraken doen partijen geen uitspraken.

related partner content for mobile comes here

Newcraft werd in 2007 opgericht door Martijn Haanappel. Het ontwikkelt digitale groeistrategieën voor klanten en helpt ze bij de transformatie om deze te verwerkelijken. Het werkt onder meer voor Ahold Delhaize, Pon Holdings, Yakult en JDE Peet's.  

Innovatieve oplossingen

WPP hoopt met Newcraft aan boord zijn propositie verder te versterken. Mark Read, ceo WPP: ‘Het consumentengedrag en het gebruik van nieuwe e-commercekanalen blijven in hoog tempo veranderen. Merken hebben innovatieve oplossingen nodig om te bereiken klanten en nieuwe doelgroepen aan te boren.’  

Newcraft heeft volgens Read de ervaring om het digitale aanbod van WPP te versterken en evenals de commerciële propositie wereldwijd.

Martijn Haanappel noemt WPP en het Wunderman Thompson-netwerk ‘de perfecte match’ om de groeiambities van de onderneming verder gestalte te geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in