Overslaan en naar de inhoud gaan

S4 Capital neemt na MediaMonks nu ook MightyHive over

Programmatische kennis Amerikaans bureau is aanvulling op het creatieve aanbod van MediaMonks.
Miniatuurvoorbeeld
Martin Sorrell
© Krijn van Noordwijk
Miniatuurvoorbeeld
Martin Sorrell
© Krijn van Noordwijk

S4 Capital, het bureau opgericht door Martin Sorrell, heeft na de overname MediaMonks nu ook de Amerikaanse programmatic-specialist MightyHive aan zijn stal toegevoegd. Hiermee is een bedrag van 132 miljoen euro (150 miljoen dollar) gemoeid, gefinancierd door de uitgifte van 83 miljoen euro aan nieuwe aandelen.

related partner content for mobile comes here

Peter Kim en Christopher Martin, respectievelijk chief executive officer en chief operating officer van MightyHive, treden toe tot de raad van bestuur van S4 Capital. Dat bestaat nu uit Sir Martin Sorrell (S4Capital), Victor Knaap (MediaMonks), Wesley Ter Haar (MediaMonks), Pete Kim (MighthyHive) en Christopher S. Martin (MightyHive).

Kokosnoot

Martin Sorrell noemde de ‘fusie’ met MightyHive een belangrijke tweede strategische stap voor de S4 Capital. Hij greep daarbij terug naar een vergelijking die hij maakte bij de start van zijn onderneming, die hij qua omvang een ‘pinda’ noemde vergeleken met WPP. Sorrell: ‘De pinda nu is veranderd in een kokosnoot en groeit en rijpt.'

Door de programmatische kennis van mediaplanning en -inkoop van MightyHive toe te voegen aan het creatieve aanbod van MediaMonk, kan S4 Capital zijn klanten ‘volledig geïntegreerde, puur digitale marketing’ bieden, aldus Sorrell.

Vestigingen en focus

Bovendien wil zijn onderneming met de overname van MightyHive uit San Francisco en de recente opening van het MediaMonks-kantoor in die Amerikaanse stad zijn focus vergroten op daar gevestigde bedrijven als Apple, Microsoft, Google, Facebook, Adobe, Salesforce en Oracle.

Ook op andere locaties vullen beide bureaus elkaar aan. Victor Knaap, ceo MediaMonks: 'MediaMonks heeft momenteel twaalf kantoren wereldwijd, de kantoren van MightyHive in Toronto en Sydney zijn hier een perfecte aanvulling op. We kunnen onze klanten hierdoor nog beter ondersteunen van begin tot eind als één team van over de hele wereld.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in