Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brandactivations van november

De maand dat KLM Duitsers uitlegt dat het géén restaurant is en Centre Pompidou zich vol overgave profileert als toeristische…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

KLM - We are an airline

Bureau: DDB & Tribal Amsterdam

related partner content for mobile comes here

Als je aan de gemiddelde Duitser vraagt wat KLM is, krijg je antwoorden als ‘een bank’, ‘een restaurant’ of ‘een radiostation’. In deze campagne speelt de luchtvaartmaatschappij op een leuke manier in op deze onwetendheid. Een paar dagen transformeerde KLM zich in Duitsland tot wat onze oosterburen denken dat het is. Zo werden in een pop-uprestaurant maaltijden geserveerd die KLM aan boord aanbiedt, verrastte een geldautomaat voorbijgangers met gratis vliegtickets en werd er zelfs een nationale radiozender overgenomen.

Taco Bell - Big Ben Takeover

Bureau: Edelman Deportivo

Je komt niet heel vaak interessante campagnes tegen die rondom geluid zijn gebouwd. Gelukkig is daar Taco Bell. De Amerikaanse fastfoodketen maakt slim gebruik van het feit dat de klokken van de Big Ben vanwege een restauratie alleen tijdens heel belangrijke gebeurtenissen luiden. Een audio engineer maakte een digitale versie van het iconische Taco Bell-geluid die precies zo klinkt als de Big Ben. Dat lieten ze met draagbare speakers luid en duidelijk horen in de buurt van het Palace of Westminster. De stunt was bedoeld om aandacht te krijgen voor de opening van Taco Bell-restaurants in de stad.

Centre Pompidou – #Souvenirs de Paris

Bureau: Marcel

When in Paris, then… laten internationale toeristen het Centre Pompidou links liggen. Een gemiste kans, want het museum biedt onderdak aan de beste hedendaagse kunstcollecties ter wereld. Om de  interesse aan te wakkeren, bedachten de creatieven van bureau Marcel iets heel tofs. Ze maakten een metalen miniatuur van het Centre Pompidou en verspreidden de souvenirs via enthousiaste straatverkopers. Op de onderkant van de miniatuur zat een QR-code. Als je die met je telefoon scande, openende Google Maps en werd je rechtstreeks naar het museum geleid.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in