Accenture Interactive zet in op creativiteit en trekt reclamemensen aan
Gijs de Bruijn (MD Selmore) en ex-Ogilvy creative directors Martijn van Marle en Peter van Rij gaan aan de slag bij Accenture Interactive.
Accenture Interactive wil met het aantrekken van talent uit de reclame-industrie een volgende stap maken richting een nieuw soort bureau waar merkdenken wordt toegevoegd aan het bouwen van experiences. Het bedrijf – waarvan het in 2016 overgenomen Mobgen de basis vormt – voegt met Gijs de Bruijn als strategy director en executive directors Peter van Rij en Martijn van Marle ervaring toe op het gebied van conceptueel denken en merkbouwen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidYep.., dit is waar het vak naartoe gaat. Sneller dan we denken. Fact Based Brand Building. De eerste klanten zullen ook meteen de grootste adverteerders zijn, nu de Ubers, AirBNB's en Bookings van deze wereld ook aan hun merk moeten werken. Succes!
Dit is waar het al bijna is. Er zijn al meerdere bureaus in deze wereld die dit doen voor meerdere jaren.
Bijna een jaar geleden voorspelde ik dit al in mijn blog op Adformatie: https://www.adformatie.nl/customer-experience/sir-martin-sorrell-wake
Er zullen nog vele kikkers overspringen van de grote bureaugroepen naar de consultants. Tevens zullen de zelfstandige creatieve/reclamebureaus die zwaar onder druk staan zich ook achter de oren krabben: blijven zwoegen of klampen we ons aan bij de consultants die nu kritische massa beginnen te krijgen. Kunnen we thuis de vaste lasten ook gewoon weer lekker dragen en nu is het misschien nog wel stoer omdat je nog tot de voorhoede behoort.
Nog even 2019 door en daarna is het misschien zelfs wel sexy om bij Deloitte, Accenture of IBM te werken....nu kunnen we nog heel even in onze creatieve bubbel blijven hangen......het waren mooie jaren!