Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam Museum legt met nieuwe merkidentiteit nadruk op verbinding

Het 96-jarige stadsmuseum wil zich ontwikkelen tot het 'museum van de toekomst'. Ook is er een nieuwe website.
Het nieuwe platform van Amsterdam Museum.
Het nieuwe platform van Amsterdam Museum.
Het nieuwe platform van Amsterdam Museum.
Het nieuwe platform van Amsterdam Museum.

Het Amsterdam Museum, opgericht in 1926, vertelt de verhalen van de hoofdstad en beheert een collectie van 100.000 objecten kunst en erfgoed. Aanstaande zaterdag 5 maart opent het museum de deuren van een vernieuwde vleugel in de Hermitage (Amstel 51), waar het de komende jaren tijdelijk is gehuisvest. De hoofdlocatie aan de Kalverstraat wordt in de tussentijd gerenoveerd. Een outdoor- en online campagne 'Ontdek Amsterdam opnieuw' moet de rebranding extra onder de aandacht brengen.

related partner content for mobile comes here

Nadruk op verbinding

Studio Sallali Vaverka en ontwerpers Hamid Sallali en Isabelle Vaverka hebben de nieuwe visuele identiteit van Amsterdam Museum ontwikkeld. De merkidenteit bestaat uit een nieuw logo, typografisch systeem, kleurenpalet en een beeldmerk gebaseerd op de Amsterdamse Andreas-kruizen, en wordt toegepast in campagnes en andere communicatiemiddelen. 'De identiteit is gebaseerd op de nieuwe merkstrategie van het museum, met een missie die de nadruk legt op verbinden, naast onze andere kernwaarden Amsterdams, open, verhalend en relevant', aldus marketing manager Maurice Seleky.

Ook presenteert het Amsterdam Museum een nieuw digitaal platform, ontworpen door designbureau Bravoure. Seleky: 'We ontwikkelen onze nieuwe digitale omgeving in verschillende fases. Nu presenteren we een relatief bescheiden eerste versie, later dit jaar lanceren we een uitgebreid platform.' Bekijk het platform hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in