Zeven op zondag

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

[Michael Nederlof] Het over de meest recente oplagecijfers vanochtend toont wat mij betreft vooral 2 dingen heel sterk aan:

1. Vernieuwing van bestaande merken en media loont ! zie tabloid en zondag effect TOZ, Trouw en Parool

2. Als de kranten niet bang zijn voor kannibalisatie op het papieren product kunnen ze daarmee meer lezers bereiken dan ooit en uiteindelijk dus geld verdienen ! zie het succes van de internetsite en de spectaculaire groei in weekendabonnementen bij de Volkskrant.

Gisteren schreef ik al over de nieuwe krant ( de fusie krant van Algemeen Dagblad en 7 regionale kranten). Een voorbeeld van het eerste punt.

Vandaag wil ik even een sneakpreview geven van de plannen die er zijn voor een nieuwe zondagskrant, een voorbeeld van het tweede punt.

PcM heeft 2 topjournalisten gevraagd om een serieus alternatief voor TOZ te bieden conform UK en USA voorbeeld. Dat we daarbij gebruik zullen maken van onze d-base van meer dan 1 miljoen betalende klanten ligt voor de hand. Alle bestaande klanten zullen uiteraard voorrang en voordeel krijgen bij de introductie. Behalve zaterdag Nieuws en Sport, zal de terugblik van de week en de vooruitblik op de week het belangrijkste deel vormen van het eerste deel van de krant. het 2e deel zal meer een magazine tempo krijgen en als belangrijke pijler eten/drinken/koken thuis als aandachtsgebied hebben. Nu eens niet gericht op de vrouw maar op de man !

Ook hier geldt weer het aanbod : "Wilt U wellicht partner worden voor en tijdens de lancering laat dan wat weten aan m.christern@pcmuitgevers.nl de beoogd uitgever en voormalig economie journalist van NRC Handelsblad

ff iets heel anders. vandaag een huis gekocht in Amsterdam. daaaaaggg file op de A1 ;-))

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie