Na 33 jaar vond de Museumvereniging het tijd voor een herpositionering van het Museumweekend.
Xsaga werd een paar maanden geleden aangezocht om mee te denken over een nieuw format dat impact zou hebben en heel Nederland kon interesseren voor de vele museumschatten die ons land rijk is.
Samen met ontwerpbureau Lava en Q&A Communicatie werd de campagne ‘Ons echte goud’ bedacht, om Nederland een week lang te laten zien en beleven dat ‘het echte goud’, dichterbij is dan je denkt.
Dit is de commercial:
Dit is de teaser van 1 minuut:
Onderdeel van de campagne zijn zeven evenementen die van 18 tot 26 april kriskras door Nederland worden georganiseerd. Iedere keer wordt gebruik gemaakt van een nieuwe productionele manier om een bijzonder object in de schijnwerpers te plaatsen.
Op Adformatie zal Patrick Roubroeks, creative director en mede-oprichter van Xsaga, dagelijks verslag doen van dit ‘rondje Nederland’ middels een blogpost.
Bij de Museumvereniging zijn 450 musea aangesloten. Samen organiseren zij de Nationale Museumweek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!