TBWA en Ikea halen meeste San-nominaties

De jury van de San heeft 130 van de 363 ingezonden campagnes in het San Jaarboek 2008 genomineerd voor een Accent. Vorig jaar werden 124 van de 332 campagnes genomineerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij de bureaus is de TBWA Groep dit jaar met 12 nominaties koploper, gevolgd door Lemz (met 11), UbachsWisbrun/JWT (10) en N=5 (9). DDB heeft om kostentechnische overwegingen dit jaar niet ingestuurd. Van de adverteerders haalt Ikea met 6 het hoogste aantal nominaties. Unilever en de Rijksoverheid volgen met 5, KPN, Sara Lee en Heineken alledrie met 4. Bij de bureaus doen verder ook Doom & Dickson (8), Publicis en Selmore (beide 6) het goed. De meeste nominaties vielen in de categorie Fast Moving (22 van de 58 ingestuurde campagnes), gevolgd door Geintegreerde Communicatie (18 van de 57), Personeel (15) en Nonprofit/Overheid (13) en Dienstverlening (eveneens 13).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie