Zodoende dook bij AOL de online gebruikerstypologie ‘Cybergirls’ op; 7% van de in totaal 15,9 miljard internetgebruikers, tussen de 14 en de 19 maar vaak al werkend. Een kwart van de cybergirls surft pas sinds een maand of zes en gebruikt internet niet dagelijks, maar per sessie wel heel intensief; gemiddeld 68 minuten. De voornaamste interessen van cybergirls zijn infotainment, gezondheidstips en weer en verkeer. Daarna volgen educatie en e-commerce. Hun belangstelling voor online horoscopen is tien keer zo hoog als bij gemiddelde gebruikers.Vrouwen op internet zijn pragmatischer en doelgerichter dan mannen. Ze willen snelle, overzichtelijk informatie. Technische storingen, dode links en lange downloadtijden zijn redenen om af te haken; misbruik van data is de grootste oorzaak van weerstand.Omdat internetgebruiksters gemiddeld jonger en hoger opgeleid zijn verdienen ze dus ook meer. In hun vrije tijd zijn zij actiever dan de totale vrouwelijke bevolking. Bovendien staan ze positiever tegenover reclame dan gemiddeld (12,1 tegen 5,7%).<#FONT SIZE=1>(Bron: werben und verkaufen, 23-6-2000)<#/FONT>
Wat vrouwen op het net doen
<#FONT SIZE=1>(Bron: GfK online monitor 5. Welle. Basis: 6,2 vrouwelijke online gebruikers)<#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!