Samen met twee universiteiten uit Spanje en Oostenrijk stonden de NHTV-studenten in de finale van de wedstrijd ‘Ad Venture’. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door de European Foundation for Commercial Communications Education (EFCCE).
In totaal deden 42 teams van hogescholen en universiteiten uit Europa mee. De opdracht die de studenten meekregen, was het ontwikkelen van een campagne die jongeren dichterbij de Europese Unie brengt.
De communicatiecampagne die de studenten ontwikkelden, bestaat uit een teaserperiode en een periode waarin informatie en interactie centraal staan. De teaserperiode is met name bedoeld om jongeren met aantrekkelijke beelden nieuwsgierig te maken.
In de daaropvolgende periode worden jongeren geïnformeerd over de activiteiten van de Europese Unie die voor hen van betekenis zijn, zoals de mogelijkheid in andere EU-landen te werken. Ook wordt in deze periode de betrokkenheid bij de EU gecreëerd met een interactieve website.
Het was de eerste keer dat de EFCCE de wedstrijd Ad Venture organiseerde. De NHTV-studenten die de finale bereikten (Marieke Bakker, Marko Kondic, Martin Mardjani en Chris Volwerk) zijn derdejaars studenten. Hun campagne wordt tijdens de EACA Euro Effies Awards Gala in september in Brussel tentoongesteld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!