Dit is afkortingenland: de SMPA gaat naar de DDMA en bouwen samen SMP. En het Social Marketing Platform (SMP) gaat binnen de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) marketeers inspireren om optimaal gebruik te maken van de kansen binnen social media. Want de Social Media Professionals Association (SMPA) kon het niet meer alleen. Oef…
De doelen zijn evenwel helder: het SMP gaat kennis en cases verspreiden over social marketing, een gedragscode voor merken tot stand brengen en zorgen voor betere meetbaarheid.
De Social Media Professionals Association (SMPA) ontstond in 2008. Het groepje wilde tegemoet komen aan de behoefte aan een centraal kennisplatform en aanspreekpunt voor social media & marketing. (Maar waarom hoorden we dan zo weinig van ze?)
In het eerste jaar werd volgens de oprichters onderzoek uitgevoerd, werd gesproken op evenementen en stelde men een gedragscode op voor social marketing. Inmiddels hebben ruim 1.300 marketeers, communicatieprofessionals en online specialisten zich aangemeld bij de SMPA LinkedIn Groep. (Ja, maar wat zegt dat nu?)
‘Om snel, breed en professioneel mogelijk haar gedachtegoed uit te kunnen dragen werd aansluiting gezocht met een bestaande organisatie. De DDMA bleek een natuurlijke match’, zegt de SMPA.
Vanaf vandaag gaat de SMPA uds op in de DDMA als het Social Marketing Platform (SMP). Per direct is via socialmarketingambassador.nl de zoektocht gestart naar de Social Marketing Ambassador. Deze Social Marketing Ambassador wordt verantwoordelijk voor de professionalisering en promotie van de social marketingbranche.
Er is een vacature dus…(belangstellenden mogen zich melden bij Diana Janssen, directeur DDMA).
Geïnspireerd door de internationaal toonaangevende ‘Ethics Guidelines’ van de WOMMA (Word of Mouth Marketing Association) zal het SMP nog dit jaar een gedragscode voorstellen.
Willem Sodderland, voorzitter SMPA en CEO van Buzzer: ‘Het is tijd dat dit gebeurt. De inzet van nieuwe vormen van marketing explodeert en we moeten zorgen dat dit op een verantwoorde manier door kan gaan. We zijn al jaren lid van de WOMMA: zij bieden een inspirerende voorbeeld van wat wij ook in Nederland nodig hebben. De DDMA gaat dat bieden middels dit nieuwe platform’.
Om het makkelijk te maken voor bedrijven en instanties gebruik te maken van alles wat de DDMA met het SMP te bieden heeft, wordt het tarief voor het eerste jaar van een lidmaatschap sterk verlaagd.
Diana Janssen, directeur van de DDMA: ‘Dit was geen toeval. Wij waren al een tijd aan het investeren in alle ontwikkelingen rondom ‘social’, bijvoorbeeld via de iLounge. Met de SMPA erbij kunnen we nu een enorme sprong nemen. We willen direct iemand aanstellen om zich volledig met dit onderwerp bezig te houden. Met alle inspanningen en het bijzondere lidmaatschap verwachten we veel nieuwe leden te verwelkomen die samen met ons de toekomst van social marketing nog beter willen maken’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!