Dat blijkt uit het onderzoek ‘Mobiel internet in Nederland 2008’ van OMI² (een samenwerkingsverband van contentleveranciers, mobiele aanbieders en technische dienstverleners), Jungle Rating en Multiscope.
De kwaliteit en het aanbod van mobiele sites is nog erg wisselend. Nieuwssites zijn met 60 procent het sterkst vertegenwoordigd op het mobiele web. Daarentegen zijn er nog maar weinig grote winkelketens of online winkels die een mobiele variant van hun website aanbieden. De mobiele sites van onder meer DAG, NOS, Hyves, ABN Amro en KLM scoren het best op de criteria vindbaarheid, navigatie, hyperlinks, lay-out en relevantie.
Volgens de onderzoekers is de recente snelle groei van mobiel internet te danken aan de beschikbaarheid van betere toestellen en snellere verbindingen, de introductie van ‘flat fee’-abonnementen (voor een vast bedrag per maand, waardoor kosten overzichtelijk zijn) en de opkomst van mobiele zoekmachines. Zij verwachten dat de toename de komende jaren versneld zal doorzetten en dat niet alleen het aantal gebruikers zal stijgen, maar ook de frequentie per gebruiker.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!