Publieken 35 pct, commerciëlen 49 pct marktaandeel

In week 21 deden de publieke omroepen het goed. Nederland 1, TV2 en Nederland 3 behaalden samen een marktaandeel van 35 pct.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de week van 22t/m 28 mei behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 49 pct, zoblijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart inopdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (18 pct) metonder meer Spoorloos en Zo vader, zo zoon. TV2 deed ‘t het best op woensdag(26 pct) dankzij het uitzenden van de Champion’s League finale Valencia -Real Madrid. Nederland 3 scoorde hooog op zaterdagavond (15 pct) met deVara-programma’s Oppassen en Kopspijkers.

Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 21 was 16 pct, dat van RTL5 maarliefst 6 pct (dankzij de oefeninterland Nederland - Roemenië). Veronica isbezig uit een dalletje te klimmen, omdat de zender deze maand weer sterkefilms uitzendt. The Young One behaalde 9 pct marktaandeel. SBS6 blijftstabiel met het aanzienlijke marktaandeel van 11 pct, terwijl Net5 ook bovenverwachting presenteert met 4 pct. Fox8 blijft steken op 3 pct.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie