Publieke zenders 37 pct, commerciëlen 44 pct

In week 29 zijn de marktaandelen van de publieke en commerciële zenders nauwelijks veranderd, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De publieke omroepen behaalden een gezamenlijk gemiddeld marktaandeel van 37 pct, de commerciële zenders behaalden 44 pct.
RTL4 deed het in week 29 iets beter dan in week 28. De ‘boodschapperszender’ boekte minieme winst, namelijk 1 pct ten opzichte van de vorige week (van 13 naar 14 pct). RTL5 deed het opnieuw goed met een marktaandeel van 6 pct. SBS6 leverde 1 pct in (van 11 naar 10 pct), terwijl Net5 opnieuw 4 pct scoorde. Veronica presteerde andermaal matig. The Young One behaalde een marktaandeel van 7 pct. Fox8 behaalde 3 pct marktaandeel.

Nederland 1, dat momenteel werkt aan een nieuwe netstijl, haalde het hoogste marktaandeel op vrijdagdagavond (16 pct), TV2 op dinsdagavond (19 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (14 pct).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie