Dat blijkt uit een onlangs verschenen onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek. 80 Procent vindt folders slecht voor het milieu en de helft pleit dan ook voor overheidsmaatregelen om het ongevraagd verspreiden van grote hoeveelheden folders tegen te gaan. Naast de huishoudens die al een anti-drukwerksticker hebben, (18 procent van alle Nederlanders) wil 10 procent ook zo'n sticker.
Naar aanleiding van de recente constatering in Adformatie, half april, over een zeer sterke stijging van het aantal anti-drukwerkstickers (ja-nee en nee-nee) voerde Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf een onderzoek uit onder 489 consumenten. In het onderzoek staat de mening van de consument over folders centraal.
In 2006 had volgens NOM 10 procent van de Nederlanders een anti-dukwerksticker. In 2007 bleek dat gestegen te zijn tot 15 procent. In 2008 staat de teller op 18 procent. Veel consumenten hebben een negatieve houding ten opzichte van folders.
’Iedere week dat enorme pakket folders wekt irritatie. Consumenten worden het zat. Dat zal de komende jaren leiden tot een sterke toename van het aantal anti-drukwerkstickers’, zegt Martijn Brinkhoff, researchmanager bij De Telegraaf. ‘Folderaars doen er goed aan om te bekijken of de folder wel het juiste medium is.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!