ManagementTeam heeft deze week een bijlage over de 100 beste Adviesbureaus. Het is een monsterlijk geheel.
Want MT vergelijkt gretig appels met peren en mango's met kiwi's. En presteert het dan ook nog om er een algemene nummer één uit te halen. De opper-kiwi.
Pentascope staat op één. Die zijn heel goed in implementatie. En wie volgt er dan? Berk Accountants en Belastingadviseurs. Gááááp. Op vijf staat XS4All. En de ING staat op 9. Begrijpt u het nog?
Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar de wereld die we een beetje kennen: communicatie en reclame. De Beste Bureaus volgens de meetmethode van MT: Carat op één. Op twee VODW Marketing en op drie Kobalt. Mooi is dat: een marketingadviesbureau is toch wel even wat anders dan een mediabureau?
De slordigheid is ook te lezen in het stuk. Citaat (integraal overgenomen, inclusief fouten):
'De communicatie en reclamebranche als geheel, waarover 128 managers hun mening gaven, 0doet het redelijk. Een stuk beter i5414,0n ieder geval dan vorig jaar, toen alleen0 benedenmodale scores werden gehaa40ld. H0, oewel de communicatie en reclame in a0lgemene....'
Ach, het geheel is natuurlijk alleen bedoeld als advertentiefuik, dan is de eindredactie ook niet belangrijk.
Want over onzinnigheden gesproken: de totale bijlage telt 148 pagina's en pagina 83 t/m 146 wordt ingenomen door advertorials, waarin de besproken bedrijven op weinig verheffende manier mogen uitleggen waarom ze zo goed zijn.
'Door voortdurende innovatie spelen we nu in de Champions Leage', 'Onze dienstverlening gaat net even verder', 'Wij willen de nummer één-speler zijn', 'Al 25 jaar de tijd vooruit', enzovoorts enzovoorts.
Allemaal inwisselbaar en nietszeggend. Wie leest dat nog?
Het is liefdeloos geklieder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!