NUV komt met Canon van de tijdschriften

Op initiatief van de Groep Publiekstijdschriften van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) verschijnt op 10 december, tijdens het twaalfde TijdschriftenGala, de Canon van de Tijdschriften.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Canon is een boek en een site voor en van makers van publiekstijdschriften. In vijftig vensters worden de ontwikkelingen in de tijdschriftenbranche door de loop der jaren in kaart gebracht en verklaard. Het doel is volgens de makers om ‘het historisch besef bij de huidige multimediageneratie te stimuleren en tevens handige referentiepunten te bieden voor mensen in het vak’.

De verschillende typen tijdschriften komen aan bod, net als de invloed van tijdschriften door de jaren heen en de manier waarop deze werden en worden gemaakt. Van de Haagsch Mercurius, het eerste tijdschrift uit 1698, tot Linda., van de Bibeb-interviews tot rubrieken als Viva’s ‘Anybody’. Ook is er aandacht voor tijdschriftmarketing.

Uit allerlei disciplines van het tijdschriftvak hebben bladenmakers meegewerkt aan de samenstelling en realisatie van het boek. Het uiteindelijke concept is samengesteld door de Raad van Advies, bestaande uit Auke Visser (Sanoma Men’s Magazines), Rob van Vuure (Sanoma Uitgevers), Rupert van Woerkom (Hemels Publishers), Jan Bommer (Nederlands Uitgeversverbond), Toine van Herwaarden (Reed Business Information), Harriët Schrier (NUV) en projectleider Koos de Boer (KdB Media&Communicatie).

De Canon van de Tijdschriften krijgt financiële steun van het Lucas-Ooms Fonds en de Commissie Onderwijsfonds Publiekstijdschriften (COP), waarin de NVJ en de Groep Publiekstijdschriften samenwerken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie