Zend het dan in voor de Accenture Media&Entertainment Innovation Awards, die in het najaar voor de tweede keer uitgereikt worden.
Veel van je collegae en concurrenten hebben overigens al ingezonden.
Bij de beoordeling van de bedrijven en de ingestuurde concepten wordt door een deskundige jury (ja, ik zit er ook in) gekeken naar:
*De gebruikte technologie
*Het business model
*De markt
*De mate van succes en potentie
Voor meer informatie moet je hier zijn.
Het belang van innovatie
Wat onderscheidt een succesvol bedrijf van de anderen? Bedrijven die het goed doen, investeren veel geld in innovatie, luidt de conclusie van Accenture.
In het rapport van vorig jaar staan de laatste trends rondom innovatie beschreven en het bevat naast de beschrijvingen van de winnaars, een overzicht van alle 125 inzendingen. Vorig jaar wonnen overigens sellaband, hyves en ikoptv.nl.
Deze trends kunnen als volgt samengevat worden:
1. Changing the game
Opvallende vernieuwingen op het gebied van nieuwe businessmodellen. Wie risico durft te nemen en de behoeften goed afdekt, zal goed worden beloond.
2. Power to the people
Met alleen een browser ligt de digitale wereld aan je voeten. Het internet is door de consument volledig omarmd. Bloggen, filmen, sociale contacten: alles wordt gedaan op internet. En de consument bepaalt welke content wordt aangeboden en wat wordt geconsumeerd! Dit zet het traditionele model op zijn kop.
3. Breaking down barriers
Toegankelijkheid van technologieën zorgt voor lagere productiekosten en nieuwe en eenvoudige mogelijkheden voor het toetreden van markten via nieuwe kanalen en platformen.
4. Life is fun!
Bovenal, het moet leuk zijn! De consument wil vermaakt worden, het concept moet aangepast zijn aan de omstandigheden en laagdrempelig. Het is tijd om de klant te verleiden.
Accenture organiseert de awards met de volgende partners: Mediafacts, Bright, Dag, TheNextWeb, Tijdschrift voor Marketing & Van Speijk Prijs
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!