Vanavond is voor de vierde achtereenvolgende keer de Bruna PublieksPrijs voor het beste nieuwe tijdschrift van Nederland uitgereikt.
Ruim 18.000 mensen brachten hun stem uit.
En wie won er?
Het tijdschrift Mind Magazine, een populair psychologisch blad.
Een beetje oneerlijk is dat wel, want Mind Magazine is een echte me too-operatie van Sanoma. Psychologie Magazine van Weekbladpers Tijdschriften was natuurlijk de eerste in deze markt en ook uiterst succesvol de afgelopen jaren.
Maar die titel is de afgelopen jaren ook wel weer genoeg bewierrookt.
Uit handen van Marjolein Westerterp, hoofdredacteur van Felderhof - de winnaar van vorig jaar - ontving hoofdredacteur van Mind Magazine Renie van Wijk vanavond de Bruna PublieksPrijs 2008.
De afgelopen anderhalve maand voerde 'Mind Magazine een nek aan nek race met de andere genomineerden Grazia, Gala, Wetenschap in beeld, Catherine, Delicious, Hollands Diep, Royalty, Duck out en Yoga.
Mijn favoriet? Ik kies voor Hollands Diep.
Ziet er goed uit, maar heeft ook veel inhoud. Verschijnt alleen slechts drie of vier keer per jaar. De vraag is hoe het gaat als het vaker verschijnt, zoals de plannen nu zijn.
De avond had ook nog een andere primeur: een modeshow met kleding gemaakt van tijdschriften. Studenten van de Artemis Styling Academie uit Rotterdam toonden tien bijzondere kledingcreaties.
Voor het selecteren van de tien genomineerden heeft de organisatie de totale lijst van nieuwe tijdschriften aangehouden over de periode oktober 2006 t/m september 2007.
Vervolgens zijn de beste verkoopcijfers voor de nieuwe tijdschriften bepalend geweest voor het vaststellen van de genomineerden. Het volk mocht vervolgens stemmen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!