De inzendingen zijn beoordeeld op attentiewaarde en actualiteit, branding en communicatie.
De beste inhaker is gemaakt door Mathijs Jaspers van Nobla voor Hornbach en heeft hiermee de hoofdprijs van €10.000 in de vorm van exposure gewonnen. Volgens de vakjury voldeed de creatie aan alle beoordelingscriteria en was dit de enige reclame-inhaker met een duidelijke call to action.
De tweede plaats is voor de creatie van Danique Folkerts, Naomi Sta en Pieter Vonk van Elan Strategie & Creatie voor Illy.
Op de derde plaats is de creatie van Danny Sengers van Topicz:Creative voor MID Tandartsen geëindigd. De copy van de inhaker was onderscheidend van de andere inzendingen.
Nutopia is een initiatief van SBS, Sanoma en de 538Groep. De jury bestaat uit Pascal Boogaert, Freelance Concept & Copy, Michiel Dieperink, Managing Director FUSE (OmnicomMediaGroup), Ruud de Langen, CEO Mindshare, Roel Welling, regisseur en medeoprichter Wefilm, Marcel Wortel, oprichter reclamebureau Noise, Marco Numan, Manager SBS Concepts, John Olivieira, Manager Marketing Partnerships Sanoma Media en Taco Vinkeles, Creative Director 538Groep.
Vanaf volgende week wekelijks meer inhakers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!