IPG Mediabrands ontwikkelt met Google geografische tool Geovision

'GeoVision gaat verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO).'

Rapport, de digitale out of home-specialist binnen IPG Mediabrands, ontwikkelde de geografische intelligence-tool. GeoVision kwam tot stand in samenwerking met Google en is gebaseerd op Google Maps. Het doel: de juiste advertentie op de juiste plek en op het juiste moment.

Luiers en bier
Volgens Aschwin de Bruijn, Head of Rapport, gaat GeoVision verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO) dat alleen informatie geeft over bereik en contacten. 'Met GeoVision kunnen we geografische informatie inzichtelijk maken en analyseren binnen Google Maps in de vorm van een kaart. Daar hebben we speciale features voor ontwikkeld. Zo zijn er demografische kenmerken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opgenomen. Met deze data kunnen we precies in kaart brengen hoe een campagne wordt ingedeeld rondom bijvoorbeeld verkooppunten en horecagelegenheden. Hierdoor kunnen wij tot op vlakniveau aangeven wat de best passende campagne-uiting is. Denk aan een supermarkt die zijn bieraanbieding communiceert in het deel van een stad waar veel studenten wonen. En een luieraanbieding komt aan in een woonwijk met veel jonge gezinnen.'

Combinaties
Geovision bevat verder alle objecten van de out of home-exploitanten waar IPG Mediabrands contact mee heeft. 'De inzichten die we verkrijgen met deze tool specificeren zich tot op postcodeniveau. Daardoor kunnen we een combinatie met mobiel maken en gaat onze dienstverlening verder dan alleen out of home.'

Geovision is beschikbaar in een publieke versie, die het mogelijk maakt beschikbare informatie over het Nederlands publiek tot op buurtniveau op een kaart weer te geven en te doorzoeken, een retailversie die de informatie uit de publieke versie combineert met een crm-database en een outdoorversie die speciaal geschikt is voor het plannen van outdoorcampagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie