IAB bekijkt relevantie registratie bestedingenonderzoek

IAB Nederland bekijkt momenteel of de registratie van de netto bestedingen aan online display advertising zoals het nu gebeurt, nog voldoende representatief is voor de markt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt Marco Derksen, voorzitter Nederland. Derksen: ‘We stellen ons momenteel de vraag of het onderzoek voldoende detail bevat en voldoende draagvlak heeft bij exploitanten. Eén van de belangrijkste doelstellingen van het IAB in 2008 is om te komen tot een verbeterde registratiemethodiek en daartoe hebben we onlangs met het merendeel van de exploitanten om tafel gezeten. Zij hebben ons voorzien van hele duidelijke wensen ten aanzien een nieuwe categorizering. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een opsplitsing in afrekenmodel, kanaal en uitingsvorm.' Derksen meldt dat er ook gesproken is over aanleverfrequenties en manieren om het aantal participerende exploitanten te verhogen.

IAB maakte vrijdag de cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar bekend. De netto bestedingen aan online display advertising waren 34,5 miljoen euro. Het betekent een stijging met 8,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie