Het ADCN Jaarboek maakt comeback na zes jaar

'Reclame komt en gaat via verschillende type media, maar een tastbaar boek blijft', aldus ADCN.

Het ADCN Jaarboek door de jaren heen.

Zes jaar na het verschijnen van de laatste editie brengt ADCN het jaarboek terug, waarmee reclamemakers en hun campagnes weer in de schijnwerpers worden gezet. Het 51ste jaarboek moet komend najaar verschijnen. 

'De terugkomst van hét boek, eindelijk! Hoewel er nu natuurlijk veel online reclame wordt gemaakt, kan alleen een boek het werk dat nooit verloren mag gaan vereeuwigen', zegt ontwerper Joris van Elk, die het boek al van 2013 tot 2018 maakte.

Het eerste ADCN-jaarboek verscheen in 1968. Sindsdien zijn duizenden reclame-uitingen door honderden creatieven beoordeeld en bekroond met een Lamp, waarna finalisten en winnaars in de jaarboeken zijn gedocumenteerd. Een boek zou volgens de ADCN in 2018 niet meer volstaan, waardoor in dat jaar het laatste jaarboek met de titel Fin verscheen. 

Onderbreking

Waarom nu, na een onderbreking van zes jaar, dan toch een comeback? Jouke Vuurmans, boardmember: 'Er is in 2018 voor gekozen om nieuwe initiatieven te introduceren, omdat dat destijds meer relevantie bracht voor de industrie. Nu zijn weer in een moment dat we als club het werk en de mensen áchter het werk de focus willen geven. Het boek is daar een fantastisch middel voor.'

Denise Willigers, directeur ADCN, vult aan: 'Uitingen komen en gaan via verschillende type media, maar een tastbaar boek blijft. In het boek zie je hoe hoog het niveau van reclame in Nederland is. En historisch gezien is het boek interessant, omdat iedere editie een sign of the times.' 

Het boek is hier te bestellen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie