Grolsch wil de komende maanden het optimisme in Nederland versterken. Daarom komt de brouwer met het nieuwe speciaalbier Hoop, een Lente IPA. Grolsch roept Nederlanders tegelijkertijd op om hoopvolle verhalen te delen. Die gaat de brouwer het komende jaar delen via social media en bierviltjes op terrassen door het hele land, 'zodat we ons samen door de laatste loodjes heen kunnen slaan.'
Hoop maakt onderdeel uit van een vierdelige serie speciaalbieren. Na Hoop volgen Geloof, Liefde en Geluk. In juli volgt het tweede speciaalbier: Geloof. De andere bieren, Liefde en Geluk, worden later dit jaar gelanceerd, allemaal in gelimiteerde oplage.
QR-code
Om de persoonlijke verhalen online tot leven te laten komen gaat meesterbrouwer van Grolsch Marc Janssen samen met foodexpert Marcus Polman in gesprek met verschillende Nederlanders. Daarnaast nodigt hij iedereen hier uit voor de #Grolschproostophoop. De sessie vindt op 7 mei plaats op Instagram en is te volgen via het Instagram-kanaal van Grolsch. De komende tijd komen op verschillende terrassen door heel Nederland bierviltjes te liggen met een QR-code naar het Instagram-kanaal van Grolsch.
Over het Hoop-biertje zegt Janssen: 'Grolsch Hoop is een IPA waar ik, naast mooie hopsoorten, ook gember en lindebloesem aan heb toegevoegd. Vanaf de eerste slok, ruikt, proeft en voelt dit bier als de lente.'
De beugelflessen worden vanaf deze week verkocht bij Grolsch Proeverij Cafés door het hele land en slijterij Mitra.
HPB (Het PR Bureau) is verantwoordelijk voor concept en PR-uitrol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!