De volgende bedreiging voor mediabureaus!

Door gastblogger Dennis Kramer

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de komst van digitale TV in Nederland zal product placement een hoge vlucht gaan nemen. In landen als de VS en de UK zie je dit al gebeuren. Lees b.v. net op over het Amerikaanse bedrijf NextMedium. Dit bedrijf biedt een marktplaats voor product placements.....

Uit Business 2.0: "We see technology playing a role to enable new business models to displace the market that previously existed for the 30-second spot," says Cowan, who has invested in .

De Marktplaats werkt als volgt:
Stap 1: Een filmproducent, TV-netwerk, gameproducent plaats een 'exerpt' van een script of plaats een heel concreet verzoek tot product placement

Stap 2: Adverteerders kunnen door de database grasduinen en bieden op de mogelijkheid tot product placement in de betreffende film, serie of game

Stap 3: De verantwoordelijke bij de aanbieder van de product placement mogelijkheid accordeert de overeenkomst

Stap 4: NextMedium meet in samenwerking met Nielsen Media Research hoeveel mensen de placement gezien hebben en vergelijkt de brand exposure met die van concurrenten

Uit Business 2.0: "The beauty of product placement, a.k.a. brand integration, is that viewers can't TiVo past it because it's part of the show, and it lives on in any reruns or DVDs. "The reason that brand integration has been such voodoo," Cowan says, "is that brand marketers couldn't predict what the exposure would be like or do it multiple times." With NextMedium, marketers can, say, make a dozen placements for every hour of television. "Product placement," Watt says, "can erupt as the most powerful medium in the world."

Zie hier de volgende bedreiging voor de gevestigde orde van mediabureaus!!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie