Dit is een vakblog, maar we krijgen dus echt héél véél bezoek via Google. Een bericht als Online shoppen bij H&M zit op dit moment van schrijven al op bijna 600.000 views.
Zijn dat marketeers? Nee, natuurlijk niet.
Tik "H&M" in bij Google en het MolBlog-stuk staat bijna bovenaan. En hoewel het leuk is om veel bezoek te krijgen is dat aantal van geen waarde als het mensen zijn die je niet wilt hebben.
Er verdwalen heel veel consumenten op dit blog. Er lijken zich rond sommige postings bijna sub-communities te vormen. Voorbeelden zijn Vitaminen voor je auto en K-Swiss. En rond Casema ontwikkelt zich ook een hate-community. (Doe daar eens wat aan, sukkels! Maar kennelijk komen ze weg door het gewoon te negeren.)
En H&M natuurlijk. Elk stuk dat we over die retailer schrijven scoort bovenmatig goed, qua views. We zijn kennelijk goed vindbaar. Met dank aan Paul Aelen van CheckIt.
Maar is het voor een vakblog niet veel beter om gevonden te worden door je vakgenoten? Draaien die aantallen bezoekers je alleen maar een rad voor ogen?
Het is vloeken in de kerk, maar laatst zei ik het tijdens de lunch tegen iemand: 'Fuck al dat multi-media-gedoe! Ik ga weer gewoon een goed en mooi blad maken en laat internet aan de idioten over.'
We moesten er erg om lachen, maar er schuilt iets aantrekkelijks in.
Niet meteen gaan schelden. Maar je moet begrijpen dat het vreselijk veel aandacht en tijd vraagt, die niets oplevert in euro's. We zijn hier ook niet om alles gratis weg te geven, maar om onze aandeelhouders te vreden te stellen (en onze salarissen te verdienen). Bovendien is een maandblad maken als het lopen van een marathon en MolBloggen is zeven dagen per week elke dag éen paar keer de 100 meter sprinten.
Dat zijn verschillende disciplines.
Elke gek kan hier langskomen en schelden op iemand anders. Lekker anoniem zeuren. Laf en vals. Kritiek is er voortdurend en in vele soorten en maten, maar zelden met open vizier. Is er iemand misschien ook dankbaar of tevreden met al die informatie die snel en goed geserveerd wordt?
In heb intern al voorgesteld om MolBlog gewoon te verkopen.
Wie biedt er een mooi bedrag?
Is er tenminste nog iemand die iets verdient aan deze activiteiten. En kunnen we samen met al die MolBloggers (laat daar geen misverstand over bestaan: ik ben trots op jullie!) eindelijk eens een feestje geven.
Goed weekend...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!