Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In het tweede kwartaal werd nog een daling van 53,5 procent geregistreerd.
De daling van het aantal personeelsadvertenties was het grootst voor de Vak- en managementbladen (-56,2%). Hiermee is dit het enige mediumtype waarvan de daling van het aantal personeelsadvertenties verder is toegenomen ten opzichte van het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal van 2009 noteerde dit mediumtype nog de minste daling (-35,2%),
Nielsen registreert de personeelsadvertenties in meer dan duizend media waaronder de landelijke en regionale dagbladen, vak- en managementbladen en de belangrijkste vacaturesites.
Van januari tot en met september werden bijna 511.000 personeelsadvertenties geplaatst. Ruim 31.000 daarvan verschenen er in dagbladen, een daling van 45 procent. Op internet stonden 457.000 personeelsadvertenties en in vakbladen bijna 18.000. Daar was sprake van dalingen van respectievelijk 48,7 procent en 46 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2008.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!