App rankings in Google's mobiele zoekresultaten worden rijker

Google introduceerde deze week een update waarmee app rankings in de zoekresultaten op mobiele devices relevanter en rijker worden. De zoekgigant speelt hiermee in op het exploderende aantal mobiele zoekopdrachten gerelateerd aan apps (ter indicatie: in Nederland alleen worden maandelijks ondertussen al ruim 1,2 miljoen mobiele zoekopdrachten met het keyword 'app' erin verwerkt).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op het officiële Google search blog, postte Johanna Wright (Director of Product Management) het volgende:

"When you search for apps on your phone, you’ll now see richer results with app icons, star ratings, prices, and download buttons arranged to fit well on smaller screens. You’ll also see more relevant ranking of mobile applications based on your device platform, for example Android or iOS."

In Nederland is de update momenteel nog niet zichtbaar. Naar alle waarschijnlijkheid zal deze binnen enkele weken globaal worden uitgerold. Wordt vervolgd...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie