Overslaan en naar de inhoud gaan

Victor Knaap en Antoinette Hoes in Council Creatieve Topsector

De Dutch Creative Council, de onafhankelijke strategische adviesraad voor de Topsector creatieve industrie, breidt uit met zeven nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Antoinette Hoes, Carolien Gehrels, Caroline Bos, Jorre van Ast, Jan-Pieter van Seventer, Valerie Frissen en Victor Knaap gaan zich het komende jaar binnen de  inzetten om de creatieve industrie als topsector verder te ontwikkelen tot een nationaal en internationaal toonaangevende sector.

related partner content for mobile comes here

De creatieve sector  - waaronder design, media en entertainment, mode, digital, gaming, architectuur, advertising, film en popmuziek vallen - wordt gezien als een aanjager van innovatie, vooral in andere sectoren. De sector levert creatieve oplossingen voor maatschappelijke en economische uitdagingen op gebieden als zorg, veiligheid en energie. Internationaal is het een toptienspeler met bedrijven als Talpa, G-star, Guerilla Games, OMA, MVRDV, ID&T en Droog Design. 

Dit zijn de beloftes die de zeven nieuwe toetreders in een persbericht hebben laten optekenen:

Carolien Gehrels, European director Big Urban Clients bij ARCADIS licht toe: &;De council is het platform in creatief Nederland als het gaat om het nadenken over de toekomst: met interdisciplinaire specialisten, onafhankelijk denkers en opinion leaders. Zo kunnen we met een goed inhoudelijk verhaal ook veel impact hebben. Ik hoop met mijn komst bij de council enkele concrete adviezen en handreikingen te kunnen leveren richting beslissers bij overheid en bedrijfsleven.&;

Antoinette Hoes, head of strategy bij DDB & Tribal Amsterdam: &;Na een tijd van onderzoeken, kwartiermaken en evangeliseren is nu de tijd voor concrete actie aangebroken. Ik hoop dat de creatieve industrie zelf gaat begrijpen dat er kansen te verzilveren zijn die het individuele belang overstijgen en daar net als ik een steentje aan gaat bijdragen.&;

Victor Knaap, ceo van MediaMonks: &;Ik zal de reclame- en digitale branche veelvuldig aan bod laten komen, maar met een open blik naar aanpalende sectoren waar we als branche nog veel van kunnen leren. Ondanks de kans dat ik verdwaald raak in overheidsprocessen en bijpassend taalgebruik, ga ik heel hard m’n best doen om dingen te realiseren.&;

Valerie Frissen, voorheen directeur van CLICKNL en nu directeur van het SIDN Fonds: &;Ik hoop in het bijzonder de krachtige verbindingen die in de afgelopen jaren tussen nieuwsgierige onderzoekers en creatieve ondernemers zijn ontstaan verder te kunnen versterken.&

Ook Jorre van Ast, Directeur van Arco, zet in op verdere verbinding: &;Ik denk dat de creatieve industrie een belangrijke rol kan spelen bij het geven van een nieuwe invulling aan de maakindustrie of ambacht. Daarbij zie ik de creatieve industrie vooral in dienst van de maakindustrie en wil ik mij inzetten om deze nog beter op elkaar aan te laten sluiten.&;

Caroline Bos, Co founder UNStudio voegt toe: &;De cross-sectorale samenwerking is een belangrijk punt. Hoe kunnen we dit als creatieve industrie nog meer stimuleren en realiseren we voor iedereen een aantrekkelijke verdeling van investeringen en opbrengsten? Een tweede belangrijke punt is naar mijn mening internationalisering. Zowel creatieve praktijken als de genoemde cross-sectorale samenwerkingsverbanden moeten echt grenzen over.&

Jan-Pieter van Seventer,  Algemeen Directeur van Dutch Game Garden: &;Als lid van de Dutch Creative Council ga ik graag op zoek naar overlappende trends, oplossingen en sterke punten van de Nederlandse creatieve sectoren zodat we ons internationaal nog sterker weten te profileren.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in