Overslaan en naar de inhoud gaan

Veiling: een goedkoop Duits nummertje

Gisteren is in Duitsland een nieuwe dienst van Debitel van start gegaan. Op de mircrosite saucoole-nummer.de wordt ieder 30 seconden een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren is in Duitsland een nieuwe dienst van Debitel van start gegaan. Op de mircrosite wordt ieder 30 seconden een beltarief (vanaf 5 cent/min voor alle netwerken) geveild. Slogan van de bijbehorende campagne: 'Alle 30 Sekunden 'ne billige Nummer' (iedere 30 seconden een goedkoop nummer). Ja en dan is de link met seks snel gemaakt.

related partner content for mobile comes here

De actie van Debitel is een variant op Last-Minute reizen, jij bepaalt op het laatste moment welk tarief je wilt betalen. Op de veilingsite zie je steeds de komende tien nummers met bijbehorende tarieven langs komen. Op de eerste vijf kan je intekenen, je kiest welk tarief het beste bij je past. Bijvoorbeeld goedkoop bellen en duur sms'en of andersom.

De mobiele telefoonmarkt is qua tarieven nogal ondoorzichtig en daar verandert deze veiling niets aan. De site van Debitel geeft door het gok- en fungevoel de bezoeker de illusie dat hij wél grote invloed heeft op de prijs.

Het centrale beeld van de campagne is een verliefd varkenskoppel maar wat dat nu met een goedkoop nummertje te maken heeft ontgaat me.

Marcus Wagner van Debitel komt met een wel erg slap argument: 'We wanted to show that we can still laugh about ourselves in our ads. Competitors consider our 5-cent-price a pig mess- now we will show them that they are absolutely right.'

Het idee van een veiling is niet nieuw. Net na de val de muur bezocht ik het café Die Börse in Berlijn. Daar werden de drankjes verkocht op basis van vraag en aanbod van het moment. En net als op de aandelenbeurzen waren de tarieven via een lichtkrant te volgen.

Het idee van een goedkoop nummertje past goed in de nieuwe trend waarbij de klant min of meer invloed heeft op de aanschafprijs. Zoals bijvoorbeeld de actie van Radiohead waar veel over is geschreven.

Bureau:
Blog van Robert & Horst:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in