
Het voorstel van Consumers International en International Obesity Task Force aan de WHO bevat volgens de VEA verregaande beperkingen voor junkfoodreclame gericht op kinderen onder 16 jaar. Zo wil de nieuwe code een complete ban van de marketing van producten met veel vet, suiker en zout.
De gezondheidsproblemen zijn niet te ontkennen, maar de VEA denkt dat deze code niet voor een oplossing van het probleem zal zorgen. Zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat reclamebeperkingen gezondheidsproblemen kunnen helpen oplossen, staat de VEA afwijzend tegenover dit soort beperkingen en verboden, aldus de VEA.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe VEA denkt dat de gezondheid van kinderen wel gebaat is bij:
- Een verbod van radio en tv reclame voor deze producten tussen 6 en 21 uur.
- Een verbod van inzet van nieuwe media zoals internet.
- Een verbod tot promotie op scholen.
- Een verbod van de inzet van premiums
- Een verbod van gebruik persoonlijkheden en characters.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee