VEA: Verbod op junkfoodreclame helpt niet
Om Generation Junkfood tegen zichzelf te beschermen, is een voorstel voor een nieuwe code voor de marketing van voedsel en frisdrank bij de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het voorstel van Consumers International en International Obesity Task Force aan de WHO bevat volgens de VEA verregaande beperkingen voor junkfoodreclame gericht op kinderen onder 16 jaar. Zo wil de nieuwe code een complete ban van de marketing van producten met veel vet, suiker en zout.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De gezondheidsproblemen zijn niet te ontkennen, maar de VEA denkt dat deze code niet voor een oplossing van het probleem zal zorgen. Zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat reclamebeperkingen gezondheidsproblemen kunnen helpen oplossen, staat de VEA afwijzend tegenover dit soort beperkingen en verboden, aldus de VEA.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe VEA denkt dat de gezondheid van kinderen wel gebaat is bij:
- Een verbod van radio en tv reclame voor deze producten tussen 6 en 21 uur.
- Een verbod van inzet van nieuwe media zoals internet.
- Een verbod tot promotie op scholen.
- Een verbod van de inzet van premiums
- Een verbod van gebruik persoonlijkheden en characters.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid