Overslaan en naar de inhoud gaan

VEA: Verbod op junkfoodreclame helpt niet

Om Generation Junkfood tegen zichzelf te beschermen, is een voorstel voor een nieuwe code voor de marketing van voedsel en frisdrank bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voorstel van Consumers International en International Obesity Task Force aan de WHO bevat volgens de VEA verregaande beperkingen voor junkfoodreclame gericht op kinderen onder 16 jaar. Zo wil de nieuwe code een complete ban van de marketing van producten met veel vet, suiker en zout.

related partner content for mobile comes here

De gezondheidsproblemen zijn niet te ontkennen, maar de VEA denkt dat deze code niet voor een oplossing van het probleem zal zorgen. Zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat reclamebeperkingen gezondheidsproblemen kunnen helpen oplossen, staat de VEA afwijzend tegenover dit soort beperkingen en verboden, aldus de VEA.

De VEA denkt dat de gezondheid van kinderen wel gebaat is bij:

  • Een verbod van radio en tv reclame voor deze producten tussen 6 en 21 uur.
  • Een verbod van inzet van nieuwe media zoals internet.
  • Een verbod tot promotie op scholen.
  • Een verbod van de inzet van premiums
  • Een verbod van gebruik persoonlijkheden en characters.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in