Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever komt met geheugenreep

Unilever komt met een reep die de leerprestaties van kinderen moet verbeteren. Het is een van de ‘spectaculaire’ nieuwe, op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Emmo Meijer, bij Unilever hoofdverantwoordelijk voor research, beloofde gisteren tijdens een conferentie in Barcelona een keur aan nieuwe producten. Opmerkelijk zijn de etenswaren die hersenfuncties beïnvloeden. In Turkije en India komen in de loop van het jaar voedingsrepen met een uitgebalanceerde mix aan vitamines (A, C en B12) en mineralen (ijzer en zink).

related partner content for mobile comes here

Kinderen leren er makkelijker door en de geheugenfunctie verbetert aanzienlijk, zo zou blijken uit onderzoek. Ook onderzoekt het concern de bestanddelen in de Hoodia-cactus. De stoffen beïnvloeden het verzadigingsgevoel. Mensen hebben daardoor minder behoefte aan eten. Andere research concentreert zich op bioactieve stoffen in thee. Zo wordt gekeken naar het stofje theaïne, waarmee alertheid, concentratie- en slaapgedrag te beïnvloeden zou zijn (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in