Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitspraak RCC tegen Chello

De Reclame Code Commissie heeft opnieuw een advertentie van kabelinternetaanbieder Chello misleidend genoemd. Het dochterbedrijf van UPC…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klager Max van Wel beweert echter dat Chello de installatiekosten à 99 gulden niet terugbetaalt. De Reclame Code Commissie (RCC) noemt de uiting van Chello, die onder meer in De Telegraaf verscheen, verwarrend en daardoor misleidend. Het blijkt onvoldoende dat de mededeling 'niet goed, geld terug' alleen betrekking heeft op de abonnementskosten.

related partner content for mobile comes here

De RCC heeft de uitspraak nog niet naar buiten gebracht omdat Chello nog tot 19 juli de tijd heeft om in beroep te gaan. 'De kans bestaat dat het college van beroep anders oordeelt dan de Reclame Code Commissie', aldus de RCC-woordvoerster.

Volgens UPC heeft de RCC de veroordeling echter niet openbaar gemaakt omdat Chello de reclame meteen heeft aangepast. Nu vermeldt de reclame: 'niet goed, abonnementsgeld terug', met een asterisk naar de voorwaarden.

De Consumentenbond praat regelmatig met UPC over dit soort zaken, wat er onder meer in resulteerde dat het bedrijf niet meer adverteerde met te behalen snelheden via Chello. 'Dat is een behoorlijke aanpassing', aldus een woordvoerder van de bond. Ondanks dat UPC regelmatig door de RCC op de vingers wordt getikt, vindt de Consumentenbond het te ver gaan om bijvoorbeeld een rechtszaak tegen UPC aan te spannen wegens misleiding. Het wapen van de bond is - net als bij de Reclame code Commissie - vooral publiciteit: 'Daarmee zetten we bedrijven onder druk', aldus de woordvoerder. (Bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in