Overslaan en naar de inhoud gaan

'Verantwoordelijke communicatie' voor verzoening

'Verantwoordelijke communicatie' moet verzoening en onderling begrip bevorderen. Die oproep deed het derde congres van de internationale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer driehonderd communicatiedeskundigen uit 83 landen wisselden in Noordwijkerhout ervaringen uit over de rol die 'verantwoordelijke communicatie' kan spelen bij het bevorderen van vrede en verzoening in (voormalige) conflictgebieden als Joegoslavië en de Palestijnse Gebieden. De media moeten 'stemmen van verzoening' zijn, vindt de WACC. De gepresenteerde mediaproducties bieden een bescheiden tegenwicht tegen de dominantie van de westerse media, die dansen naar de pijpen van de markt, zei WACC-voorzitter dr. A. van den Heuvel. “Het zijn kleine stapjes, maar die hebben hun eigen kracht”, aldus de hervormde theoloog, voormalig VARA- en NOS-voorzitter. De WACC gaat de komende jaren volgens Van den Heuvel vooral steun geven aan onafhankelijke onderzoeksjournalistiek in landen met een beperking van de persvrijheid (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in