Overslaan en naar de inhoud gaan

Ongunstige vooruitzichten online advertising

Nederlandse adverteerders hebben hun uitgaven op het web vorig jaar wel verdubbeld, maar de opbrengsten vallen tegen. Voor dit jaar zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vice-voorzitter Ruud Wanck (Media Exposure) van het IAB zegt in de Volkskrant dat de groei naar verwachting afvlakt. De bestedingen waren in 2000 83 miljoen gulden, tegen 45 miljoen in 1999. Men had gehoopt op 95 tot 100 miljoen. Volgens Wanck zullen de bestedingen dit jaar waarschijnlijk uitkomen op het niveau van 2000. Hij baseert zich op de ontwikkelingen in de eerste helft van het jaar. 'Je ziet ook de bestedingen in traditionele media dalen.' Websites worden harder getroffen door tegenvallende advertentie-inkomsten dan andere media. Het IAB constateert dat de meeste advertentie-inkomsten meer en meer naar grote exploitanten stromen. Het grootste deel van de bestedingen, 89 procent, gaat naar buttons en banners. Het overige deel wordt betaald door een verwijzing op de internetsite te zetten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in