Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorlichtingscampagne privacyregels

Radio- en televisiespotjes met bekende Nederlanders moeten de burger gaan informeren over de Wet bescherming persoonsgegevens. Deze nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Wet bescherming persoonsgegevens geeft regels voor de omgang met persoonsgegevens door bedrijven, overheid en instellingen.Vanaf begin juli is de voorlichtingscampagne onder het motto 'Persoonsgegevens, daar zijn we zuinig op' te horen en te zien. In de tv-commercial treedt Johnny Kraaykamp junior op, terwijl oud-nieuwslezer Vivian Boele, actrice Loes Luca en acteur Johnny Kraaykamp junior de radiocommercials verzorgen. Zij houden de Nederlanders voor dat ook zij beroemd zijn, 'want uw persoonsgegevens zijn bekend bij honderden instanties'. Gelukkig wordt daar zorgvuldig mee omgesprongen, aldus de campagnemakers.

related partner content for mobile comes here

De voorlichtingscampagne is gericht op burgers en niet op gegevensverwerkende organisaties, die in de terminologie van de wet verantwoordelijk zijn. Voorlichting aan gegevensverwerkende organisaties vindt plaats door het College bescherming persoonsgegevens (voorheen de Registratiekamer). De campagne heeft volgens de makers een rationele, informatieve opzet en moet mensen alert maken op het gebruik van hun gegevens. Daarvoor worden naast de tv-spot en drie radiospots folders, een website () en artikelen in huis-aan-huisbladen ingezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in