Zes Filmleeuwen Nederland, goud voor TBWA/CC


Zilver was er voor opnieuw TBWA met de omstreden commercial ‘Parade’ van Delta Lloyd. Het bureau pakte ook nog een bronzen Leeuw met ‘eye candy’ voor de stichting Consument & Veiligheid. Zilver én brons ging naar ‘Be Light’ (zilver) en ‘Horses’/’Boats’ van 180 Amsterdam voor Adidas. Brons ging naar KPN Mobile en PMSvW/Y&R (File). Nederland eindigde in de rangschikking op de vierde plaats, na Argentinië dat ook zes Filmleeuwen won, maar meer goud. Traditioneel kregen de VS (17 Leeuwen) en Engeland (16) de meeste prijzen bij de commercials. De Grand Prix ging naar de commercials voor het Amerikaanse Fox Sports, gemaakt door Cliff Freeman & Partners. Bureau van het jaar werd F/Nazca Saatchi & Saatchi in Brazilië, de Palme d’Or (beste productiemaatschappij) ging naar @radical.media uit de VS en de Journalists’ Award kreeg New Deal DDB Oslo voor ‘Ballroom Blitz’ van de Noorse Lotto.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid