Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes Filmleeuwen Nederland, goud voor TBWA/CC

Nederland heeft op het International Advertising Festival in Cannes zes Leeuwen (1 goud, 2 zilver, 3 brons) in de categorie commercials…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zilver was er voor opnieuw TBWA met de omstreden commercial ‘Parade’ van Delta Lloyd. Het bureau pakte ook nog een bronzen Leeuw met ‘eye candy’ voor de stichting Consument & Veiligheid. Zilver én brons ging naar ‘Be Light’ (zilver) en ‘Horses’/’Boats’ van 180 Amsterdam voor Adidas. Brons ging naar KPN Mobile en PMSvW/Y&R (File). Nederland eindigde in de rangschikking op de vierde plaats, na Argentinië dat ook zes Filmleeuwen won, maar meer goud. Traditioneel kregen de VS (17 Leeuwen) en Engeland (16) de meeste prijzen bij de commercials. De Grand Prix ging naar de commercials voor het Amerikaanse Fox Sports, gemaakt door Cliff Freeman & Partners. Bureau van het jaar werd F/Nazca Saatchi & Saatchi in Brazilië, de Palme d’Or (beste productiemaatschappij) ging naar .media uit de VS en de Journalists’ Award kreeg New Deal DDB Oslo voor ‘Ballroom Blitz’ van de Noorse Lotto.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in