Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiebedrijven in het defensief

Amerikaanse energiebedrijven zetten pr in om het publiek uit te leggen waarom de prijzen steeds maar blijven stijgen. Via internet en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een anonieme woordvoerder van het pr-bureau van een groot Amerikaans energiebedrijf zegt in The Financial Times dat zij die boodschap overdragen zodat het publiek begrijpt waardoor de prijzen aan de pompstations stijgen en waarom hun elektriciteitsrekeningen verdrievoudigen. 'Ze moeten begrijpen dat het niet alleen bedrijven zijn die meer winst willen maken.'

related partner content for mobile comes here

Oliemaatschappij Texaco laat de consument via haar website weten dat de prijsstijgingen komen door ingewikkeldere oorzaken, zoals hogere prijzen voor ruwe olie, de kosten van speciale brandstofmengsels om aan plaatselijke milieuverordeningen te kunnen voldoen, de grote vraag en het magere aanbod.

Ray Kerins, managing director van GCI Group Global PR, adviseert pr-bureaus van energiebedrijven om het publiek uit te leggen dat er gewoon niet genoeg olie is. (bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in